Berg- och dalbana!

Nej, vi svävar inte alltid på rosa små moln i min familj. Vi åker ju också berg- och dalbana då och då, som de flesta. Jag försöker dock alltid hålla humöret uppe och anstränger mig in i det längsta att inte brista, men ibland orkar man bara inte. Älskling och jag är bortskämda med vår lilla Elliot som varit som en glad och nöjd liten ängel sedan han kom till oss för 3 månader sedan, och jämför man med hur andra berättar om sina bebisars humör har vi verkligen inget att "klaga" på. Men efter i måndags, då vi fick första vaccinet, har Elliot blivit lite förändrad. Och det hände verkligen över en natt! Så igår kväll hade jag en liten svacka och grät en skvätt av frustration av att jag inte kunde få min lilla bebis nöjd. Det kändes som inget av mina vanliga "knep" fungerade och frustrationen bara byggdes på... Det gjorde att jag blev orolig och frustrerad på andra skitsaker. Jag blev frustrerad över att Elliot var "tung i huvudet" och inte kunde titta upp på mig när han satt i mitt knä. Och jag fick knappt ett leende under hela dagen...det gjorde ont i mitt mammahjärta. Senare på kvällen vägdes allting upp när han istället nästan brast ut i skratt åt nåt tokigt ljud jag gjorde åt honom. Då kom det glädjetårar istället! Idag på förmiddagen är han fortfarande väldigt "mammig" och blir tokig om jag inte bär runt honom i famnen. Men vad gör väl det?

Så med detta sagt är det jag som får lära mig att bebisar ständigt utvecklas och kommer förändras, ibland från dag till dag. Jag kan ju inte klandra honom om han bara vill vara nära sin mamma eller pappa. Och man behöver inte alltid vara glad och sväva omkring i total lycka...varken jag eller Elliot.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/383458/images/2012/pic_5092441be087c344e9a914e2.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: Malin

Så tok söt!

Och du det är det mest naturliga i världen men du fixar det vännen!!!

2012-11-01 @ 17:18:36
Postat av: Jenny

Lilla sötisen :) saknar er!

2012-11-01 @ 20:07:44
Postat av: Marie

Men lilla söta rara älsklingsdu!!! Inte ska du vara ledsen. <3 saknar er. Känns som om 100 år sedan jag träffade er. Måste prata snart!!!!!! Puuuussssss

2012-11-01 @ 21:47:50
URL: http://www.baralillamarie.blogg.se
Postat av: linda

du är världens bästa mamma madde , så himla lugn go och verkar ta allt med ro , där en jätte onställning att bli mamma första ggn och man ställs hela tiden inför nya händelser och prövningar d gör ja fortfarande och ibland känner man sig otillräcklig , maktlös och allt på en gång men genom d tror ja man blir starkare och blir en ännu bättre mamma.... sååå många ggr ja letat ,inbillat mig och hittat massa fel på både mig och barnen , och än värre när man börjar tänka och jämföra sig själv och barnen med andra som är mycke bättre duktigare och kan allt ! :) att gråta en skvätt ibland behöver man... puss och kram till er <3 finaste familjen

2012-11-01 @ 23:15:39
Postat av: Madeleine

Tack snälla ni för fina kommentarer! Kram på er!

2012-11-02 @ 08:39:11
URL: http://madeleinos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0