Latmasken

Ännu en dag med strålande sol och jag tog mina tidningar, ett glas vatten och nagelfilen med mig ut på terassen. Ååå, härliga lata timmar innan det är dags att rycka upp sig och hoppa i jobbkavajen! Funderar på om jag skulle ta och plocka av fjädrarna på påskriset när jag ändå bara sitter här...nää, vad jobbigt. Har ju faktiskt sett fler i byn som fortfarande har det framme... Mitt framför näsan på mig tornar ett berg upp sig. Ett berg av ved. Många timmars arbete. Där många timmar ännu återstår. Det är Älskling som ensam slitit med att såga ned träd, sågat dem i bitar, burit, släpat, sågat mindre bitar, skjutsat i en hög med skottkärran. Allt medan jag gått runt med min bulle i ugnen och druckit saft...typ. Ok, påskriset är inte en alltför ansträngande börda att ta tag i. Jag gör det, det är det minsta jag kan göra... Men det är ju allt lite pyssligt när ståltråden fastnat i grenarna... :)


Kommentarer
Postat av: malin

haha precis som det ska vara då..

2012-05-02 @ 21:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0