Är du också dålig på att sy?

Mina skills när det kommer till att använda nål & tråd eller symaskin är väl inget jag direkt skryter om... Jag gillade aldrig syslöjd i skolan och har aldrig lärt mig gilla detta hantverk på senare tid heller. Men ibland bara MÅSTE man ju sy, hur tråkigt och seeegt jag än tycker det är! Tror jag ogillar det för att det ska vara så noga hit och dit...och gärna många olika moment man måste göra; först ska du sick-sacka kanten, sen ska du bla bla bla bla. Ni förstår! ;) Mitt "otåliga jag" som vill ha resultat på nolltid blir galen av att se en nål och tråd.
Igår tog jag tjuren vid hornen och gjorde iordning dynan till vår bänk i hallen. Och jag måste säga att jag är nöjd med resultatet! (Se, där kom skrytet över mina sy-skills!)
Men ni behöver inte vända på dynan och kika på baksidan... hehe.

Före


Efter



Kommentarer
Postat av: Carro

Ja jag är också dålig på att sy, jag är sämst. Äger inte ens en symaskin. Tur att man kan ta mamma till hjälp :)

2012-05-09 @ 20:56:23
Postat av: Madeleine

Skönt att höra Carro! Då är jag inte ensam med tummen mitt i handen! ;) Tur att vi har ett proffs ibland oss i alla fall! Kram

2012-05-09 @ 21:42:25
URL: http://madeleinos.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Det var ju hur snyggt som helst!!!!

2012-05-10 @ 18:08:23
URL: http://annnalenna.blogg.se/
Postat av: linda

snyggt!!! vill oxå ha så på min.... help me ;))kram

2012-05-11 @ 12:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0