Kära kära fredag!

Fastän jag varit ledig nästan hela veckan är fredagar ändå nåt speciellt.
Alltid lika efterlängtade fredagar!
Tipi och jag sitter i soffan och myser och eldar för fullt i kaminen för att få upp värmen. Tipi fryser om nosen och försöker borra ner den i filten... Hon är så söt!




Vad glor du på matte?

Idag har jag 2 uppdrag på schemat som jag känner mig lite nervös för;

1. Granndamen frågade igår om vi gillar äpplen. Hon har nämligen hela gården full med äppelträd som är fulla med frukt. Jag har redan sneglat lite avundsjuk på alla hennes fina äpplen som bara hänger där... :)
Jag fick gärna komma och plocka så mycket jag ville! Så himla snällt! Nu undrar jag hur jag ska bete mig, ska jag bara knalla rätt in på gården med min lilla stege och plocka på, eller måste jag först knacka på och säga att; "nu är jag här som vi redan bestämde igår"... Löjligt problem va? Men sån är jag... Jag har ju knappt pratat med grannen förut.

2. I går kväll tänkte vi att vi kan ju smälla upp den andra tapeten lite snabbt, för väggen är ju bara rak, inga vinklar och vrår eller eluttag som krånglar till det. Jovisst! Men! Redan på första våden märkte vi att färgen försvann från tapeten när vi borstade med tapetborsten för att släta ut luftbubblorna. Hm...vi kanske hade gjort nåt fel så vi tog ner den första och började om. Men hur försiktiga vi än var så lossnade färgen och händerna blev alldeles svarta, som trycksvärta, av tapeteten...som förövrigt ska vara tvättbar! :( Arg som ett bi blev jag och slet ner allting igen! Så nu måste jag gå tillbaks till butiken och "klaga". Inte det jag gillar bäst i hela världen att göra. Men tapeten går ju inte att använda. Så det är bara att bita ihop och göra det! :)

Är det bara jag som är löjlig med såna här grejer? Känner mig som världens mesigaste!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Du är INTE ensam om att vara "löjlig"! Jag är precis likadan. Det kan ta flera dagar av "uppladdning" innan jag ska ringa ett telefonsamtal till nån jag aldrig pratat med, eller andra "läskiga" saker... :)



Saknar dig!

Kram

2011-10-14 @ 14:32:11
Postat av: malin

På 1 säger jag att jag funkar precis på samma sätt. Helst sjukt löjligt kan jag tycka i-lands problem men tror man tänker för mycket ist för att bara göra...



På 2 säger jag på dem jävlarna...



Övrigt sluta slå mig på wordfeud......



Love and miss u



Hugs

2011-10-14 @ 14:47:49
Postat av: Madeleine

Skönt att höra att det inte bara är jag som är knasig! ;)

Saknar er med sötisar!



Och Malin, bäst för dig att jag får vinna! :D

Hehe...

2011-10-14 @ 16:28:42
URL: http://madeleinos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0