Kontrasternas dag

Idag är jag världens fulaste. Jag har Sveriges fetaste påsar under ögonen. Det är grått. Det är kallt. Det är mörkare än i graven. Jag är tröttare än tröttast. Jag har ont i huvudet. Jag har inget vettigt att göra idag.

PAUS

På med MTV. Bra musik. Dansar runt lite. Pratar med mamma. Fina söta älskade mamma. Tänder ljus. Mysigt. Borstar håret. På med lite spackel. Jäklar vilken bra musik. Busar med vovven. Kul. Dansa. Dansa. Dansa. Sjunga. Jiiiihooo! Jag älskar MTV! Hopp i kläder och ut med vovven. Grått...men faktiskt skönt.

PAUS

Promenad. Vovven stannar femtioelvamiljardergånger för att nosa. Tvärstopp. Går förbi ett hus längre upp på vår gata där en dam är ute. Tittar. Söker kontakt. 2 meter ifrån varandra. Jag blir ignorerad. Hon tittar bort. Medvetet. Jävla kärring. Tänker en miljon elaka tankar om tanten. Vad fan har jag gjort dig? Idiot!

PAUS

Kommer närmare hemmet. Grannen har hantverkare hemma. De söker kontakt. Ler och hejar glatt. Fan vilka trevliga killar! Hemma igen. MTV. Musik. Ååå vilken bra musik. Dansa. Dansa. Dansa.

And what next?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0