MIDSOMMAR!

Midsommarhelgen blev över all förväntan! Så himla mysigt och skojigt! Vi oroade oss lite innan att vädret skulle dra ner humöret, men jag tror vi motade bort regnet med våra glada humör. Gänget anlände hem till våra fina- och världens bästa föräldrar mitt på dagen och vi startade midsommaraftonen med sillunch. Jodå, några av oss tog ett par nubbar, men till nästa gång behöver vi träna på sången... ;)


Dags för sillunch!


Brudarna i hörnet :)


Mina fina Papi & Mami som välkomnade våra vänner hem till sig <3


Romerska gudinnan Theres

Vi blev inbjudna till grannarna på en quiz-tävling. Vårt lag "Schnyggingarna" kom 2:a, helt ok insats tycker jag! :)
Traditionen i vår by är att alla samlas upp efter vägen i ett långt långt tåg och destinationen är midsommarstångsresningen vid bystugan. Några av vännerna i gänget var med på det här för första gången och det är svårt att föreställa sig hur det ser ut i deras ögon. För mig är det ju väldigt speciellt eftersom det är något jag upplevt varje sommar under min uppväxt. Tåget nådde sin destination även i år och stången restes, precis som vanligt. Vi stannade kvar och tittade på lekarna runt stången...men deltog lite i smyg vid sidan om... :)


Väntar på tåget...




Allra finaste älskade syster <3


Carro & Stefans variant av små grodorna... :)

Efter små grodorna gick vi hem för att fixa vår midsommarbuffé!
En härlig blandninga av allt mellan himmel och jord. Mums!


Mat...


...och drinks!


Älsklingen bakade en härlig jordubbstårta!

Kvällen fortsatte sen långt in på natten med mycket dans, skratt och ett sjujäkla drag i bystugan! Svetten rann och min röst hade jag tappat någonstans i sommarnatten när vi hoppade i säng.

Tack fina vänner för en alldeles underbar midsommarafton!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack själv gumman! <3

2011-06-26 @ 16:14:10
URL: http://thelittleblondie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0