Recept på en bra dag

Om ni bara visste vad jag kände mig duktig igår! Inte en endaste minut låg jag på latsidan!  
Jag började dagen tidigt med en svamptur med bästaste Mian. Vi gjorde ett besök på vårt hemliga kantarellställe och jo, det gjorde oss som vanligt inte besvikna! :) Jag hade premiärtur med min "nya" svampkorg som jag tog hem från mormors och morfars hus när vi plockade ur det i helgen.


Visst är den söt? Nu kommer Mimmi & morfar alltid vara med mig i skogen...

Jag fick lära mig två nya svampsorter; björksopp och aspsopp. Och så hittade jag på en egen ny sort; hat-kantareller! Det är dom där små ynkliga kantarellerna som är så små att dom knappt syns... Stora och färska ska dom va! Efter skogsturen fortsatte jag på min egen gård och hittade både hallon och smultron.


Monster-smultron?

Sedan slängde jag ihop en alldeles underbar lasagne som jag mumsade i mig. Vid det här laget hade mitt vanliga jag kanske satt mig i en solstol med min bok, men icke! Jag plockade fram gräsklipparen och tog en sväng-om på gräsmattan. Check!
Huslig är vad jag är! Hihi...
Mia hörde av sig och ville komma på filmdejt. Men innan hon dök upp hoppade jag i bilen och åkte till ett fält som jag länge velat fota. Och igår var den perfekta dagen eftersom solen sken och allt var så vackert! Men jag hann ta EN bild innan batteriet dog. Snacka om miss...


Ja ja... det kommer väl fler chanser...

Mia och jag kollade på "Cornelis".
Hade högre förväntningar på den. Den var ju ganska seg faktiskt.
Sena kvällen, efter klockan elva, och Älskling kom hem. Jag hade tänt massor med levande ljus ute vid poolen och hällt upp varsitt glas vin. Luften kändes läskigt kall, väldigt mycket höst. Men vad gör det när vattnet höll 38 grader?! Jag blir alltid lika lycklig när jag kryper ner i poolen. Det var nästan helt stjärnklart och månen lyste så fint.
Jag blev typ kär i natthimlen. <3

DET är receptet på en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Micka

Åh herre gud vad du Speedar!! Men vilken kanon kväll att avsluat med.. :) Lite avis man blir på eran pool ;)



Söta du :)

2011-08-18 @ 11:26:06
Postat av: Madeleine

DU kan va söt! :P

2011-08-18 @ 11:31:47
URL: http://madeleinos.blogg.se/
Postat av: Madeleine

DU kan va söt! :P

2011-08-18 @ 11:32:59
URL: http://madeleinos.blogg.se/
Postat av: Nadja

Lät som en helt underbar dag, tror jag lär kopiera det receptet nångång=)

2011-08-18 @ 18:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0