Veckans update!

Just nu måste jag nog vara den sämsta bloggaren ever! Förlåt för det, men för tillfället måste jag prioritera lite annat. Bloggen får helt enkelt komma i andra hand några veckor framöver. Men jag lovar att uppdatera så fort tillfälle ges! :)

För en vecka sedan åkte vi upp till stugan i Norge för lite avkoppling innan kaoset med flytten drar igång. Jag älskar att vara där! Kliva upp på morgonen och tända en brasa i kaminen, äta långfrukost framför tvn, gå långa promenader, laga god mat och bara umgås med mamma och pappa. Det är livet! :) På väg upp till stugan åkte vi igenom härligt vita vinterlandskap. Tyvärr var det ingen snö väl framme på vår destination. Men vi åkte upp på fjället och letade upp en vit fläck så Tipi fick busa lite, hon som älskar snön.

Nu har nästan en hel arbetsvecka passerat igen. Jag har också en hel jobbhelg framför mig. Veckan har gått snabbt. I onsdags hade jag äran att vara "Halv 8 värdinna" och bjuda Mia & Emma på 3-rätters middag! Jag tycker att jag fick till det ganska bra. Var mest orolig för att jag skulle få nån slags stressattack (vilket jag lätt kan få när jag lagar mat och har flera moment på gång samtidigt), men det gick så smidigt så! Min tidsplan sprack lite när gästerna anlände 15 minuter före utsatt tid, men det var ju inte mitt fel! ;) Min meny såg ut så här;

Välkomstdrink & tilltugg:

Lychee-lee martini & snittar med mögelost och tomat/parmesan

Förrätt:

Skagenkorg

Varmrätt:

Lime- och kokoslax med gott sällskap

Dessert:

"En kraschlandning" eller Vit chokladpannacotta med hallonsås & crisp


Det var hur som helst en trevlig kväll, ett avbrott i vardagen! Om en vecka är det Mias tur att vara värdinna, ska bli jättespännande...och gott! :)

Tyvärr har jag varit dålig på att använda kameran den här veckan.
Lovar att kompensera er för det under de kommande dagarna!

Kommentarer
Postat av: mi

låter skit skoj ju...... ska nog planera nått liknande =) hihi.... du är duktig iaf!

2010-10-29 @ 12:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0