Håppla pållen!

Idag fick jag äntligen uppleva min present som jag fick av tjejerna på min födelsedag uppe i Stöten! Islandshästridning! Jag har sett fram emot det massor...med lite skräckblandad förtjusning kan jag väl säga eftersom jag absolut inte är någon hästtjej. De andra brudarna har ju flera års erfarenhet i bagaget, så mest var jag nervös för att bli utskrattad. På "Bonde-Susannes" gård i Rättvik blev vi på förmiddagen tilldelade varsin fin islänning. Min pålle hette Kongur, vilket betyder kung på isländska. Han var en ganska hungrig häst som hela tiden ville fälla ner huvudet och äta gott gräs. Turen i skogen tog 2 timmar och vi testade att tölta. Vi fick även vara med om en skenande häst...lite läskigt. (Som tur var höll Kongur sig lugn!) Med öm bak och värkande händer som hållt i tömmarna, kanske lite för krampaktigt, hoppade vi av våra hästar och fick hjälpa till att borsta och ta dem med till hagen. TACK TJEJER!
Det har varit en jättebra dag och en superbra present! :)




In da car






Tack Micka för att du är en sån bra fotograf som väljer dina fotomoments... :S





Så om jag ska sammanfatta min första riktiga gång på en hästrygg får jag med beröm godkänt... Om jag själv får bestämma alltså! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0