Fredag 15:e oktober...

...var dagen då den första snön föll här i stan. Jag kände mig som ett litet barn när jag såg de vita flingorna som dalade ner. Jippii! Direkt började jag tänka på julgardiner, glögg och julskyltning. Mys! :) För ett ögonblick blixtrade även andra tankar förbi i mitt huvud; skrapa bilrutor, lager på lager av kläder och skotta en egen gård... Borstade snabbt bort de tankarna! :)




Tipi spanar ut och ser förväntansfullt på om snön tänker stanna på backen så man kan gå ut och busa i den?

Sedan tidigt i våras någon gång har några av oss tjejer planerat att dra igång en egen "Halv 8 hos mig" omgång. Ni vet hur det är, svårt att få ihop datum och tillfällen som passar alla. Men nu, äntligen, har jag ett datum inbokat då jag ska vara värdinna till två spännande middagsgäster. Därför spenderar jag mycket tid i köket för tillfället. Testlagar och experimenterar! Ska bli jättekul men samtidigt spännande att se om det jag gillar faller damerna i smaken...? Ikväll ska vi provsmaka en möjlig dessert till halv-8-middagen efter huvudrätten som idag är en klassisk plankstek. Vad som kommer att serveras på Dagen D kan jag naturligtvis inte avslöja... :)


Kommentarer
Postat av: Mia

Nu äre jul igen å nu äre jul igen!

2010-10-15 @ 18:23:01
Postat av: Carro Barro

Jag har också någon konstig jullängtan trots att det är lååångt kvar.

Smart idé med "Halv 8" med kompisar. Det ska jag också köra.

2010-10-15 @ 19:00:20
Postat av: Jenny

Va mysigt med middag! :) Nu önskar jag verkligen att jag bodde i Falun igen och inte i Stockholm...

2010-10-16 @ 22:06:36
URL: http://thelittleblondie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0