Receptionsrynkan

Har ni hört talas om receptionsrynkan?
Det är en rynka som kan uppstå när man som jag, jobbar i en reception där man ska stå och se så förbannat glad och trevlig ut hela tiden. Efter ett åttatimmars pass kan man se en skarp rynka vid sidan av munnen. Lika fasansfullt att se den varje gång! Det ser alltid ut som den kommer sitta där förevigt. Men...efter några timmars vilande från repan är den borta igen. *pust*

Receptionsrynkan kan också visa sig när man varit på Magnus Betnérs föreställning "Livets Ord".
I två timmar satt jag och skrattade och log. Det gillar receptionsrynkan.
Och jag gillar Magnus Betnér. Rolig, smart och snygg kille med vettiga åsikter och värderingar. Om ett skratt förlänger livet kommer jag efter gårdagens 2 timmar leva förevigt...vilket enligt Magnus inte är något att sträva efter.


Ett av mina försök att släta ut receptionsrynkan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0