Kaffe för kropp och själ

Min lediga dag började med en välbehövlig sovmorgon och senare en promenad med min skatt. Vid lunchtid mötte jag upp Mia och Serena på stan för en lunchdejt. Myyys! :) Nästa stopp var möte på jobbet. Efter mötet uträttade jag, med Micka som sällskap, diverse ärenden. Väl hemma igen bakade jag en mumsig kaka till morgondagens besök... Mums! Blev sedan grymt sugen på att ta ett varmt bad. Kom också på att jag fick en hemmagjord present av min syster när jag fyllde år i form av en bodyscrub. Kaffescrub! :) Den funkade utmärkt och huden blev len som en babybak. Älskling får en kaffedoftande babe mellan lakanen i kväll... :) Hehe.
Tack syster! Hemmagjorda presenter är extra uppskattade!
Om någon är intresserad kanske jag kan tjata till mig receptet?! ;)


Kaffe för själen!

Kommentarer
Postat av: Emmah

Yes jag är :) Tjata tjata ;)

2010-05-12 @ 22:04:30
Postat av: Mi!

Den är kanon! Man blir verkligen len!

Här kommer receptet!



3 dl finmalet kaffe

2 dl rismjöl ( jag köpte det på hälsokost av märket risenta)

0,5 dl kakao

1 krm vaniljfrön (hittade inte någonstans, vet ej vad det är så jag tog och skrapade ur innehållet från en vaniljstång och blandade i)



Förvara i en ren och torr burk där det är mörkt ock torrt.

Vid användning blandar man ca 0,5 dl skrubb med lite vatten (så att du får en lagom lerig konsistens) och rör om. Massera in hela kroppen noga. Låt verka några minuter och skölj!!!! NJUUUT!

2010-05-12 @ 22:48:32
Postat av: Madeleine

Vilken snäll syster jag har som delar med sig av sina hemliga huskurer! :)

2010-05-13 @ 10:14:07
URL: http://madeleinos.blogg.se/
Postat av: Emmah

Tack så jättemycket! Ska fixa en kur redan idag =) Tack än en gång!

2010-05-13 @ 10:23:27
Postat av: Emmah

Nu har jag testat och är mer än nöjd! Tusen tack för tipset!

2010-05-16 @ 12:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0