Filmtips...igen!



Min snälla kollega tipsade om The Fourth Kind. :)
Filmen är en sci-fi skräckis som påstås vara baserad på verkliga händelser.
Tuff som jag är slog jag på filmen en sen kväll när jag var hemma ensam...och stängde av den efter 3 minuter...livrädd. Men igår gav jag filmen en ny chans, denna gång med Älskling bredvid mig i soffan.

Milla Jovovich spelar psykologen Abigail Tayler som arbetar i staden Nome, Alaska, där hon kommer i kontakt med flera människor som visar sig ha samma sömnproblem. Under hypnos blir hennes patienter som galna och den verkliga orskaken bakom sömnproblemen börjar sakta men säkert krypa fram...

Filmen bjöd på många "skrämsel-hopp" i soffan och några partier där jag ville gömma mig under filten.
Jag gillar vanligtvis inte sci-fi, men det speciella sättet filmen är gjord på, med påstådda autentiska bilder gör det hela mycket mer trovärdigt och spännande.
Någon gång under natten vaknade jag och trodde att jag skulle komma att drabbas av samma öde som människorna i filmen. Jag kröp tätt intill Älsklingen och kunde som tur var somna om...livrädd.
Filmen satte sina spår... :)

Betyget blir en stark 3:a

SE DEN MED SÄLLSKAP! :O


Kommentarer
Postat av: Serena

har ni den på dvd?

2010-05-11 @ 20:09:02
URL: http://serraserran.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Japp! Låna?

2010-05-11 @ 20:25:56
URL: http://madeleinos.blogg.se/
Postat av: Mia

låter spännande, då äre bara sällskapet som saknas!

2010-05-11 @ 21:08:33
Postat av: Serena

ska vi se den tillsammans mia?

Tror starkt att den är bättre än "drag me from hell" eller om det var to hell?

2010-05-11 @ 22:17:36
URL: http://serraserran.blogg.se/
Postat av: mia

haha..to hell vare! ja men det är ju inte svårt å va bättre än den! klart vi ska se den :)

2010-05-12 @ 08:59:48
Postat av: carolina

Låter läskig,, har tankat ner den nu och ska se den.. :D :O

2010-05-12 @ 22:53:53
URL: http://caroliinamaad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0