Tisdag

Jag sitter i soffan och slösurfar och laddar inför promenaden. Var några dagar sedan jag gick långpromenad eftersom Vasaloppet kom i vägen. :) Tipi bodde hos Marie & Matte en natt. Perfekt för dem att träna på att ha en busig hund! :) I eftermiddag blir det bara några timmars jobb, för sen ska vi ut och äta middag med jobbet. Jag gillar såna här små avbrott i vardagen! :) Roligt att träffa sina kollegor utanför hotellets väggar också, det blir liksom på ett annat sätt, vilket jag tror är nyttigt. Bra för sammanhållningen och "lagandan". :)
Sen återstår endast 2 jobbpass den här veckan innan det kommer 3 härliga lediga dagar då jag hoppas på takdropp och solsken! Skulle vara härligt att kunna ta med sig Älskling och Tipi ut på isen och kanske ta med sig lite picknick. Älsklingen har ju inte kunnat lägga tid på just någonting annat än skidåkning sedan vintern började, så nu är det lite skönt att det är över. Det är viktigt att låta varandra få tid till sånt den andre tycker är viktigt. Jag hade lätt kunnat sitta hemma och sura över att Älskling gav sig ut i skidspåret direkt efter jobbet varje dag, men nu visste jag hur viktigt det här målet var för honom, så varför ska jag vara så egoistisk och ge honom dåligt samvete? Och se så bra resultatet blev! Han klarade det uppsatta målet, vilket ger både honom och mig glädje! :)


Snön börjar ju smälta så smått, men än finns det gott om snö för att en liten Tipi ska kunna smälta in! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0