Shutter Island

Hej och god morgon! Igår var vi på bio och såg Shutter Island med Leonardo DiCaprio i huvudrollen. Jag hade förstås höga förväntningar eftersom man hört så mycket postivia reaktioner av både "privatpersoner" som sett den och alla miljontals recensenter som uttalat sig.



Jag hade förväntat mig att den skulle vara mer "skräckis". Jo visst, jag hoppade till ett antal gånger i biostolen, men inte så man satt och höll i sig krampaktigt i armstödet... :) Men filmen var bra! Och blev ännu bättre så här i efterhand när man har hela storyn. Under filmens gång kunde man bli förvirrad av alla drömscener och man visste inte ibland var som var dröm och verklighet. Leonardo är lysande i filmen! Filmen får betyget 4 av mig.


Kommentarer
Postat av: Mickq

Vill oxå se den! Man kanske inte på bio. :)

2010-03-09 @ 13:27:12
Postat av: Fez

Jag tyckte också om den... Sån som man går och funderar på efteråt... som filmer ska vara

2010-03-09 @ 17:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0