Berlin baby!

Sådär! Då är väskan uppackad igen och livet har åter gått från att ha befunnit sig i en "bubbla" till att vara min härliga vardag igen! Mia, Thesan och jag har haft en weekend i Berlin och det kunde inte ha varit bättre! Mia och jag flög från ARN till TXL, dit Thesan redan kommit flera timmar tidigare. Hon satt på hotellrummet och väntade på att vi skulle försöka hitta från flygplatsen till hotellet, vilken gick som en dans! :)
Första kvällen strosade vi i stan och letade reda på en sushirestaurang som vi hittat i en reseguide. Vi hittade den och åt godaste sushin ever;

 

Under fredagen hann vi med en hel del. Vi besökte den del av Berlinmuren som står kvar bland annat. Solen stekte verkligen och vi hade inte en chans att klaga på vädret! :) Lite shopping blev det också. Ännu en restaurang ur en reseguide letade vi oss till på kvällen. Förutom att vi fick vänta på maten i en och en halv timme smakade det super! ;) Äkta italiensk pizza serverad av speedade italienare. Sen middag kan man säga...

 

Lördagen startades med ännu ett besök på museum. En liten klick av kultur mår man bra av! ;) Sen strosade vi och åkte runt för att kika på några planerade och några oplanerade sevärdheter i stan. Hittade bland annat en beach mitt bland betongen och en mysig "strandpromenad" där det blev lunch och något gott att dricka;

 

Det blev mycket parkhäng på min favoritplats med Berliner Dom i bakgrunden. Vi hann även med en del glass och några glas vin. Glass och vin är bra när man ska svalka sig från solen... ;)

 
 

En natt som slutade med sänggående klockan fem på morgonen började med lite galenskap på en tom U-bahne station... Hihi. Det är tur att vi roar oss så lätt! Det är även bevisat att efter klockan fyra på natten kan man prata flytande tyska. Haha!

 

Söndag = hemresedag. Det som började så lugnt och stilla visade sig bli en katastrof när vi nästan missade våra flyg hem. Riktigt läskigt att känna sig så hjälplös! :( Och allt på grund av något så oskyldigt som en cykeldag när all kollektivtrafik var avstängd...samt trafiken så det gick inte att få någon taxi...

Sammanfattningen av resan låter som följer; fyra glada dagar med krokodiler som ville ut i det fria, imaginary footchairs, björnar i munnen, sena middagar, läskiga dörrvakter, dans i trans, parkhäng, svett och race med tunga resväskor och brända axlar. We´ll do it again! :)



Vielen dank meine Krokidilen! :)

Kommentarer
Postat av: Carro

Hoppas att jag är inräknad då :) nästa gång alltså

2010-06-07 @ 20:02:32
Postat av: Mia

haha, tack för en underbar helg gumman, vi gört igen, snart hoppas jag! :)

2010-06-07 @ 21:42:42
Postat av: Jessica

Hej!

Jag såg på stylesearch att du har blivit lurad av hairpalace. Det har jag med. Hur gick det för dig? Fick du tillbaka dina pengar?

Tacksam för hjälp!

2010-06-08 @ 10:41:01
URL: http://www.metrobloggen.se/feministmemoarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0