Onsdagens drink

Oj oj oj. Det slog mig just att jag glömde bjuda på helgens drink i helgen som var! Jag skyller på att jag jobbade. Jobbhelg=inga goda drinkar?!

Här kommer i alla fall en personlig favorit! Och idag får man ta en drink, det är ju onsdag! Drinken är en traditionell kubansk drink som fick sitt genomslag under 80-talet. Myntan döljer romsmaken, vilket gör att den är enkel att uppskatta.
Speciellt en varm sommardag! :)

För att tillreda en Mojito behöver du;

6 cl vit rom
1/2 lime i bitar
2 cl sockerlag
10 myntablad
Sodavatten

Mosa limefrukten tillsammans med sockerlag och mynta i ett glas.
Fyll glaset till hälften med krossad is.
Häll i romen. Fyll på med sodavatten efter egen smak.
Dekorera gärna med lite mynta. And...enjoy! :)



När jag dricker mojito för tankarna mig tillbaks till min svettiga säsong i Turkiet. :) Vi dansade som galningar på bardisken och svalkade oss med Mojito´s, till vilken myntan plockades direkt utanför dörren på vår "stambar"...
Sweet sweet memories! :)


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

min favorit drink är Mojito! looooove it!

2010-01-20 @ 18:59:56
URL: http://annnalenna.blogg.se/
Postat av: mia

bjuder du på en sån när vi ska börja onsdags-festa? ;)

2010-01-20 @ 20:30:54
Postat av: Madeleine

Japp! Så varför festar vi inte idag? Det är ju onsdag! :)

2010-01-20 @ 20:43:36
URL: http://madeleinos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0