Skidhelg

Jag är hemma hos mamma och pappa. Hemma i byn! :)
Igår morse packade vi i bilen och åkte norrut för att kika på Tjejvasan. Vi hade några tjejer som åkte som vi ville "heja fram" i spåret. Jag tycker verkligen det är jättekul att vara ute och kika på alla duktiga skidåkare. Det är sån härlig stämning både blande de som åker och de som står vid sidan om. På söndag får jag göra det igen, men då blir det en 6 mil längre resa. Förra gången kunde jag knappt hålla tårarna tillbaks när jag såg Älsklingen som såg mer död ut än levande ju närmare målet han kom. Hemskt! Men jag hoppas att han är bättre förberedd den här gången och att förutsättningarna blir bättre med väder och vind.
Vi vill ha minusgrader och absolut nederbördsfritt! Snälla... :)

Kvällen igår bjöd på egen förfest här hemma. Sen hämtade vi upp Thesan och Malin på vandrarhemmet och åkte in till tältet. Ingen höjdare att stå i kö i kräksnöande, men som tur var hade jag en sjal att ha över håret. :) Där inne var det mycket folk och inte minst en gammal (gammal eller gammal? Valfri tolkning! Hehe) vän som jag inte sett på sååå länge. Blev stundtals sentimentalt. Men en skön känsla att ses igen. Och allt är som vanligt, precis som vanligt! :) En skål och plötsligt är vi nästintill anmälda till Tjejvasan nästa år. Jaha ja... :)
Och ett besök i hennes nya hemstad är ett måste. <3

Nu ska jag ta med mig vovven och gå ut i snövädret. Hon är lite ledsen eftersom "missen" inte vill bli hennes vän. Hon försöker med alla medel att visa honom att hon är en snäll vovve, vilket han besvarar med att ge henne en smäll på nosen. Stackars min lilla skatt...



Akta dig Charlotte. Jag kommer vara dig i hasorna nästa år...säger vi :)


Kommentarer
Postat av: Aijs

Hahaha den "nya" hemstaden ja... :-)

2010-03-03 @ 10:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0