Min fredagkväll

Jag har nyss kommit hem från en galen kväll på jobbet. (Ännu en!)
Måste sitta och varva ner lite, annars kommer jag aldrig kunna sova, vilket jag ändå i och för sig inte brukar kunna. Hotellet är fullt med trevliga gäster, väldigt kul! Desto mindre kul att man ska sköta hela huset ensam. Ikväll hade vi kunnat ha en person som plockade disk i lobbyn på heltid. Men som receptionist kan man ju både plocka disk, byta lampor, springa med element, hämta påfyllning till lobbybuffén och sköta alla 200 gäster som vill ha hjälp i receptionen. No problems! Jag är ju utrustad med en klonad kompis som kan hjälpa till. (Ni som inte vet vad ironi är borde inte läsa min blogg.) Jag blir så arg bara jag tänker på hur gärna jag vill göra ALLT för mina gäster, men inte räcker till! Stackars mina gäster.

Dagens mest pinsamma ögonblick var när jag klev ut från backoffice med en back kaffekoppar i händerna och jag möts av en klunga italienare som tappar hakan och ser ut som dom sett ett spöke. Jag vände lite diskret och smög in i backoffice igen, lite rödare i ansiktet än tidigare. Sen förklarade mina manliga kollegor att man inte har blondt hår i Italien, därav reaktionen. Ahaaa, dååå förstår jag! :)

Nu ska jag krypa ner under täcket.

Förresten, någon som har ett nytt jobb att erbjuda mig? Hör av er.


Kommentarer
Postat av: carolina

Madde (: Jaa känns som man inte gör annat än att jobba.. /:



Ja vi ska prata ihop oss jag och stefan.. kika hur vi jobbar och så.. (: och ta ledigt i såfall.. Ja klart vi lär med. :D



Haha ja han har pipit lite här.. Men han jobbar och så.. så då är det väl inge jätte allvar :P KRAM

2010-02-20 @ 09:55:36
URL: http://caroliinamaad.blogg.se/
Postat av: Mia

Haha, man har visst blont hår i italien, men är man svensk och har blondt hår så ser dom det som ett plus!

2010-02-20 @ 10:25:51
Postat av: Micka

Vad du kämpar!!

Ja de vore konstigt om Italien var typ de enda land som inte ha nå blondiner..

2010-02-20 @ 18:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0