Stövelpremiär

Idag blev det premiär för mina nya gummistövlar ute i skogen. Jag hade hoppats att de skulle ha en inbyggd kantarell-radar, eftersom ingen vill avslöja sina hemliga svampställen i skogen för oss... :) (Jag förstår inte varför???) Utan radar styrde vi ändå in i ett par ställen där det fanns massor att plocka. Innan vi gav oss ut fick jag en present av Mia (bara sådär utan anledning!) Det var en svampbok och en svampkniv med borste på! Superbra, tack! :) Tipi sprang som en galning i den svåra terrängen i skogen, backar upp och backar ner. På slutet av turen var hon så trött att hon bara ville lägga sig ner, stackars stumpan.
Tänk att det kan vara så jobbigt och så kul att plocka svamp!


Mina nya stövlar


Dagens fångst!



Om någon vill avslöja sitt favoritställe där det växer massor av kantareller får ni gärna kontakta mig!
Annars kanske ni kan avslöja någon annans ställe, det behöver ju inte vara erat... Hehe.


Kommentarer
Postat av: mi

Snyga stövlar... och gooood svamp. Vilken gullig mia du har =)

2010-08-19 @ 20:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0