Frisör-Marie tipsar!

Glamourlockar som tjejerna i The Hills och The City?

Nu behöver man längre inte krångla med en locktång.
Det går både lättare, snabbare och blir snyggare om man använder en plattång.
Det kan vara lite svårt att få till i början, men så fort man får in rätt teknik så går det lätt.

Håret ska vara torrt. Ha i någon värmeskyddande produkt innan.
De flesta värmeskydd brukar, förutom att skydda håret, även ge lite stöd så att lockarna håller bättre. (Bra tips!) Arbeta igenom håret slinga för slinga. Jag tycker att det är snyggt om man inte börjar ända från botten. Då blir det lite mer naturligt. Sätt plattången mot slingan, antingen vertikalt eller horisontellt. Prova dig fram vad du tycker är snyggast (horisontellt ger mer volym om du tar ända från botten). VRID plattången 180  grader (VIKTIGT!) och dra långsamt ända ut till toppen. Desto långsammare du drar desto lockigare blir slingan.
Det är också snyggt att kanske dra lite långsammare längre in och snabbt i toppen, då får du ett lite mer naturligt resultat och inte den där typiska guldlocks-looken! SPRAYA!!!!

  

För en mer vardags-look!
Man behöver absolut inte locka hela håret för att det ska se schysst ut.
Prova att bara göra några slingor.

 

Vill du ha en lite mer rockig look
, eller bara slippa det här " jag har  stått och fixat med mitt hår i två timmar "- intrycket som man lätt kan få? Rufsa om lockarna när du gjort klart dom. Ett tips som jag tycker fukar bra på de flesta är att applicera lite Dust it (Schwarzkopf) eller Texturizing powder (Lanza) i botten. Testa dig fram hur mycket du behöver applicera, det brukar inte vara mycket. Och tänk på en sak, stå inte och pilla med håret i timmar. Det behöver inte se perfekt ut!! Det som ofta händer är att man pillar och ändrar och tillslut så blir det för mycker produkter osv. Och så står man där och tänker, " Just det, det är ju därför jag aldrig provar att styla mitt hår på annat sätt. För det slutar alltid med att jag får göra om det, och göra som jag brukar."

 


Lycka till med lockarna!

//Marie       


Kommentarer
Postat av: Micka

Tack för tipset! Kul att läsa. Måste testa de nån gång. :D

2010-04-28 @ 18:53:02
Postat av: HÄNRIK

vem fan orkar läsa hela den där texten och sen utföra skiten : P

2010-04-28 @ 22:58:23
Postat av: Lotta

kanske kan man få ett tips för kort hår :)?

2010-05-01 @ 19:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0