Filmtips i påsk

Hemma i civilisationen igen!

Eftersom påsken verkar regna bort tänkte jag ge några filmtips! :)

Paranormal Activity

Vi tänkte att vi var smarta när vi tittade på Paranormal Activity mitt på ljusa dagen.
Vi ville ju inte riskera att vi inte skulle kunna sova på kvällen på grund av mardrömmar...
Liiite smått besvikna konstaterade vi att vi inte blev så skrämda av filmen trots allt.
Senare på kvällen hoppade vi högt i soffan när en kraftig duns hördes ute på altanen.
"Miiicka...gå och lås dörren" viskade jag knappt hörbart från kudden.
Filmen satte nog sina spår ändå...
Den får betyget 3 av mig.

Cloudy with a chance of Meatballs

Animerad film är inget jag vanligtvis kikar på, men det är alltid kul att variera sig.
Filmen handlar om en kille som gillar att experimentera och uppfinner en maskin som får oanade konsekvenser för hela det lilla samhället som ligger gömt under bokstaven "A" i ordet Atlanten på världskartan.
Filmen får betyget 2 av mig.

Precious

En hjärtskärande historia som fick tårarna att rinna nedför mina kinder.
Vill ni se något som berör och något som får er att både skratta, gråta och bli förbannade? Precious ger allt! Lämnar ingen oberörd...
Filmen får betyget 5 av mig.

Couples retreat

Välkommen till paradiset! Eller?
Romantiskt komedi som lever upp till förväntningarna.
Filmen får betyget 3 av mig.

Glad påsk på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0