Sjuk+film=sant

De senaste dagarna har varit fyllda med näsdukar, vila och honungste.
För första gången börjar jag idag känna mig på bättringsvägen. Huvudet är inte lika tungt och min röst börjar bli sig lik. Jippiii! Mitt mål är att vara på jobbet imorgon och sedan vila upp mig till 100% under helgen då jag är ledig. Det är faktiskt väldigt tråkigt att vara hemma och vara sjuk...  Som tur är har jag haft några filmer att kika på! En av dem jag fastnade extra mycket för var;

Changeling är regisserad av Clint Eastwood, med Angelina Jolie i huvudrollen.

Filmen är baserad på en verklig händelse och utspelar sig i Los Angeles med början i sena 1920-talet. Christine, som spelas av Angelina, kommer hem från jobbet  en dag och inser att hennes son är försvunnen. Christine försöker ta hjälp av stadens poliskår för att finna sonen. Poliskåren som redan är svårt anklagad för korruption, är till lite hjälp för henne. Några månader senare kommer polisen med det glädjande beskedet om att Christine nu ska få återförenas med sin återfunne pojke. När Christine möter pojken är hon säker på att det inte är hennes son, även om både polisen och pojken försöker övertyga henne om att så visst är fallet. Christine anklagas för att vara psykiskt sjuk och här startar hennes kamp mot polisen och hennes fortsatta kamp för att hitta sin verklige son.

Åååå, den är verkligen jättespännande! Se den om ni inte redan gjort det!

Betyg 4

Krya på er!


Kommentarer
Postat av: Serena

har också sett den, superbra!!

2010-04-22 @ 18:08:10
URL: http://serraserran.blogg.se/
Postat av: malin

jag vet den är grymt bra och sjukt gripande....

2010-04-22 @ 18:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0