Nu får det vara nog!

Tänk så många gånger som jag tänkt tanken att "nu jäklar får det vara nog med alla dessa onyttigheter och allt kvällsätande framför tv'n" och så många gånger som jag mått illa när jag sett mig själv i spegeln. Men tror ni att jag kan omvandla känslorna till någon form av diciplin för att göra något åt saken?! Neeej... Nästa kväll sitter jag där igen med en balja fylld med popcorn och äter av bara farten. Som en reflex eller en väl inövad vana skulle man kunna säga. Man tycker ju att människan borde vara konstruerad på nåt smart sätt så man kunde ha bättre pli på sig själv. Min bättre hälft, Älskling, är inte till stor nytta eftersom han gärna äter godsaker utan att blinka...och utan att lägga på sig ett extra kilo. *suck*

Men vet ni vad jag gjorde imorse?
Jag hade ställt klockan på åtta fastän jag hade kunnat sova huuuur länge som helst eftersom det är kvällsjobb idag. Jag klev upp när klockan ringde, hoppade i mina löpartights och min supersnabba löparjacka och traskade ut i morgonsolen på en supersnabb powerwalk i 45 minuter! Jag är duktig! Solen värmde och massor med människor som var på väg till skola och jobb...och där gick jag på promenad. Jätteskönt! Efter powerwalken har jag nu mumsat i mig frukost.
Massor med frukt och ägg. Bra start på dagen! Ge mig fler såna morgnar pleeeease!
Tipi tittade dock lite surt på mig när jag kom hem eftersom hon inte fick följa... :)


Speedy Gonzalez?


Stekt ägg, ananas, melon, avocado, färskpressad apelsinjuice, kaffe och Älsklingens äggröra med grädde (aj aj!)


Kommentarer
Postat av: malin

Men vännen du är för härlig du vet att man måste få unna sig ibland (även om det är varje kväll) ! Avis på dig som har möjlighet att ta en powerwalk jag kan ju säga att när jag går upp 04.30 på mornarna så är det allt annat än powee walkar jag tänker på. om två veckor kanske vi ses om vi får till det...=)Kramen

2010-04-26 @ 15:49:54
Postat av: Fez

Du är duktig du! Innstämmer med föregående talare... lite svårt att hinna med det där när man börjar jobba kl.7... Bättre var det i Göteborg när jag började 9 och hann med ett spinningpass på morgonen. Härliga tider!

2010-04-26 @ 17:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0