Jag måste bara få...

  • Men tänk såhär också. Vänd på det.

    Tänk på hur mycket som faktiskt ligger i betraktarens öga!  
    Tänk på hur olika "en sak" kan uppfattas beroende på personen som upplever det;
    Hur mår personen? Hur ser livet ut runt om kring? Vad har personen för värderingar? Vad har personen upplevt tidigare i sitt liv? Hur är personen som person? Och kanske det viktigaste; vad VILL personen?

    Tänk så också. Vrid och vänd lite och se inte allt från ditt håll hela (jävla) tiden.
    Varför ska EN sak vara det rätta. Varför är det alltid du som har rätt?
    Och varför ska då den andre personen bli "dömd" för att den inte ser på en sak på samma sätt?

    Jag blir så fruktansvärt ledsen och besviken på människor ibland.

    Jag kan också bli ledsen ibland. Faktiskt. Jo, det är sant.

    Jag vet att jag inte ska blogga när det "bubblar" så här inombords. Men nu fick jag verkligen bara lov!!!

    Jag måste bara få...



Kommentarer
Postat av: malin

ja om alla människor skulle kunna tänka om lite och sätta sig in i andras perspektiv skulle det vara bättre.........kramen till dig från mig

2009-11-14 @ 16:35:14
Postat av: Micka

Kramen och behöver du fler så finns det.. Superdupermega massa Kramar =)

2009-11-15 @ 23:26:12
Postat av: Mia

tummeupp!

2009-11-16 @ 11:10:41
Postat av: Jenny

Klart jag förstår dig gumman! Men jag saknar dig så jag hoppas vi kan ses när jag kommer hem på jullovet :)



KRAMAR!

2009-11-17 @ 15:50:09
URL: http://thelittleblondie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0