VILKEN HELG ...

VILKEN HELG VA?!
Mycket pustande och stönande har jag hört i helgen från människor som tycker det varit för varmt. Kära ni, hur kan det bli FÖR varmt?! Ta av er kläderna, sätt er i gräset och kyl ner dig med en iskall drink (mineralvatten funkar också!)
och njut...och ge mig mer, ge mig varmare!!! :) Jag älskar det här!
På lördagen utnyttjade jag varje minut i solen innan Micka och jag drog ner på stan. Micka är ju redan världens sötaste pepparkaka så hon känner inte samma press som mig att ligga ute i solen och steka... ;)
Jag köpte 2 klänningar. En fin korallfärgad sommarklänning och ett svart litet fodral för kommande heta sommarnätter. :)
Inhandlade även en liten present till min duktiga syster som blev klar med skolan i fredags, GRATTIS! :)
Efter stan bunkrade vi upp inför kvällen på City Gross. Hemma var det så varmt på uteplatsen att det inte var nån idé att ta på sig "finkläder", så när Mia med bihang dök upp, snygga som aldrig förr, satt vi fortfarande med uppkavlade tröjor och jeanskjolar och lapade solstrålar.
Grillen tändes och så var grillandet igång. Mums!
En match i Kubb spelades mellan "Killarna & Tjejerna". Killarna vann med minsta möjliga marginal tyvärr... Stöa sisters höll ändå god min för att inte förstöra resten av kvällen. (Men inombords bubblade det...)
Senare trillade det in lite mer folk. Carro & Stefan med sällskap kom förbi och grillen tändes igen.
SÅKLART fick vi lov att smygkika på finalen av Robinson -09! Men herregud, jag tror minsann det var FEL person som vann!!! Tråkigt. Hejade på Anna såklart...
Vi satt ute till klockan närmade sig ett på natta. Så härligt! Micka och jag gick på liten upptäcktsfärd och så blev det lite "Sanning & Konsekvens". Sen blev det bums i säng. :)
(Tyvärr har jag inga bilder då någon har pajat kameran, ni vet... Hoppas på att få stjäla några från Syster kanske?)

Uppvaknandet idag blev väl kanske lite hastigt. (Marie & Matte hade sovit över, men Matte drog iväg tidigt på MC´n)
Jag vaknade när jag hörde Maries lätt stressade röst pratandes i mobilen. Jag studsade upp och hon förklarade att det varit en stor brand i grannhuset i området där de nyss flyttat in.
Vi startade datorn och kikade i "tidningen". Läskiga bilder och en person död. Maries bästa kompis har en lägenhet i det huset men var tack och lov inte hemma i helgen, deras lägenhet blev förstörd. Usch så hemskt! Stackare! Jag kan inte föreställa mig... Har haft en liten klump i magen hela dagen pga detta. Hatar sånt där.

Vi har tillbringat dagen i LA hos Älsklingens föräldrar. S var hemma på "besök" från sjukhuset. Skönt att se henne igen. Vi grillade och vovvarna busade på gården och svalkade sig i plastpoolen. :) Härlig dag!



Min kära mamma har flytt fältet och kunde inte firas idag. (Tror iofs att hon firar sig själv all night long!)
Hon är nämligen ute på havet och guppar... :)
Har beställt en supergó parfym av henne. Visste väl att jag hade känt den goá doften nånstans,
men anade inte att det var så nära.. :)

Ny vecka, nya friska tag!

Kram.

Kommentarer
Postat av: Micka

Ja de var en riktig Super lördag! Jag hade så så så roligt.Som jag sa förut.. Ett måste att göra om!!!



Så nu kommer du å jag lukta lika då.. Men den e ju så goo =)



Hade så bra! PÖSS

2009-05-31 @ 21:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0