Vilken härlig ...

Vilken härlig helg det varit! Även om jag jobbade fredagen (som egentligen också hörde till helgen)
det som vi hunnit med lite extra mycket.
På fredag eftermiddag var vi bjudna till Älsklingens mormor på middag.
Helt utan förvarning hamnade vi hos Älsklingens morbror där nästan hela släkten var samlad.
Jag som tänkt ha några "vita veckor" raserade tanken direkt när jag blev bjuden på ett glas rött...
som senare blev 3...4 glas. :) Men roligt var det och det är alltid lika trevligt att återse hans
släktingarna som man inte ser alltför ofta.

Strålande sol på lördag morgon och jag längtade ut på gården till solstolen och min bok.

Måste säga några rader om boken; Har ni inte läst "Rosario är död" av MajGull Axelsson borde ni göra det.
Den handlar om sexturismen i Filippinerna och Thailand. Det är en hemsk, sann och mycket rå historia som man inte vill tro kan vara sann. Tyvärr så händer det varje dag i världen.



Åter till min lördag i solskenet. Man ville ju gärna slänga på sig bikinin, så varmt var det, men när man känner sig lite "blekfet" gör man det inte gärna då grannarna springer förbi utanför titt som tätt. Jag har blivit grymt duktig på att använda solskyddsfaktor, är stolt över mig själv! :)
När Älskling slutade jobbet åkte vi hem till mina föräldrar. Mamma hade bakat en stooor smörgåstårta som vi högg in på. Marie, Matte & farmor var också hemma på besök.
Kvällen avslutades med kortspel till långt in på natten.

Hemma i vår by finns det en gammal tradition där man går tipspromenad på
söndagförmiddagen. Lite nostalgi är det! :) Och det är ju riktigt kul tycker jag.
Motion blandat med nöje och trevligt sällskap! Älskling & Tipi kammade hem 10 rätt! :)
Vad är första helgen i maj utan ett besök på marknaden i Rättvik?! :)
Tror aldrig vi gått så snabbt genom marknaden... Köpte i alla fall lite korv & goda ostar! :) *mums*
Medan mamma & pappa sedan arbetade i trädgården spelade vi ett parti Kubb. Roligt!


Tyvärr förlorade jag den här gången...


Fullspäckad men bra helg!

Kommentarer
Postat av: Carro

då antar jag att Henke fick huka när kubbdelarna kom flygande efter din förlust. Jag är ju också dålig förlorare. Man spelar kubb på egen risk med mig :)

2009-05-04 @ 19:10:06
Postat av: Fez

Visste att Rosario var precis den rätta boken för dig!!! :-)

2009-05-04 @ 21:12:16
Postat av: Fez

Varför kan jag inte alltid skriva kommentarer på din blogg??? Frustrerande.... Visste att Rosario var precis den rätta boken för dig!! :-)

2009-05-04 @ 21:13:49
Postat av: Fez

men hallå....... har du spärrat mig eller? Kan inte skriva på din blogg längre verkar det som ... :-(

2009-05-04 @ 21:15:03
Postat av: Fez

szrge

2009-05-04 @ 21:15:37
Postat av: Fez

Oj då... kunde skriva på din blogg iaf! :-) Såg inte med en gång att kommentarerna hade "gått igenom"... ha ha

2009-05-04 @ 21:46:01
Postat av: Madde

Nu blev det ju många kommentarer plötsligt! :)

2009-05-05 @ 09:25:24
Postat av: Carro

jag hittade Rosarioboken hos min syster och började läsa den igår, den verkar bra men hemsk.

2009-05-05 @ 20:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0