Lisbeth Salander! Jag älskar Lisbeth!

  • Någon mer än jag som blir kär i Lisbeth? Jag bara älskar den där lilla mörka, hårda, besynnerliga, trasiga figuren som ändå på något sätt är så himla komplett. I´m in loooove!
    Ja, ni förstår att jag såg filmen igår och nu tänkte jag på något sätt berätta vad jag tycker och tänker om den... :)

    När jag läste böckerna om Blomqvist & Salander hände det då och då att jag jublade och skrattade högt och ibland grät. Precis så blev reaktionerna i biosalongen i går kväll.
    Jag var jätteorolig att Älskling inte skulle förstå storyn eftersom han inte har läst boken. Men jag måste säga att dom fått fram berättelsen väldigt bra, även om den är väldigt komprimerad!
    Noomi och Micke är perfekta i huvudrollerna! Och jag älskar sättet som de framställer "relationen" mellan de två!!! Man blir liksom förälskad i båda två, eller kanske i spänningen mellan dem?
    (Precis som man i de senaste böckerna av Liza Marklund nästan tycker det är mer spännande med Annikas relationer än själva storyn!)

    Filmen kändes inte så lång som den ändå var. (2,5 h) Aldrig tråkig och seg. Bara underbar! :)
    Jag älskar den och rekommenderar den till alla!


    ...men mest av allt kanske jag älskar Lisbeth...?                    


Kommentarer
Postat av: Jenny

Lisbeth rules!!! :D

2009-03-02 @ 11:39:50
URL: http://www.thelittleblondie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0