Har dom inget bättre för sig?

  • På vår gata gäller datumparkering. (Reglerna är sådana att mellan kl. 16.00 och 24.00 får man stå på båda sidorna.)

    Igår kväll när jag kom hem från jobbet, kl. 22.45, stod bilar parkerade överallt och ingenstans och hur jag än skulle parkera skulle jag blockera vägen och göra det omöjligt för folk att ta sig fram.
    Längst ner på gatan är det en liten vändplan där parkering är förbjuden. Jag bestämde mig ( i samråd med Älskling som var ute med Tipi) för att parkera så att bilen hamnade en halvmeter in i den "förbjudna zonen". Inte i vägen för någon eller något överhuvudtaget!

    Japp. Imorse sitter det en förbannad jävla vit lapp på bilrutan.

    För i helvete!

    Nästa gång (som kommer bli ikväll!) tänker jag parkera så jag blockerar vägen helt och hållet istället. Det är nog bättre det...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0