Vilken härligt morgon det är, Älskling?!

Min positiva inställning till allt känns nästan som bortblåst idag... Jag försökte "hålla igång" den vid frukostbordet med lite glada; "-Vilken härlig morgon det är Älskling!" och "-Är det inte en underbar dag?!"
Men Älskling bara tittade på mig med höjda ögonbryn och trodde inte jag var klok i huvudet.
(Han hade just kommit in från morgonpromenad med Tipi i härligt duggregn!) Och nu när jag sitter här och bloggar och kikar ut på det TOTALT igenmulna vädret känner jag att den här dagen är en skitdag.
Ska försöka hålla humöret uppe ändå, lovar! :)
Ska faktiskt bli skönt att gå till jobbet i eftermiddag. Då ska jag plocka fram mitt allra trevligaste jag att
möta gästerna med! ;)


Glad & trevlig?


Igår när jag satt och slumpmässigt läste bloggar hamnade jag på en ung tjejs blogg. Det visade sig vara den tjejen som blev mördad i Sthlm i helgen av en jämnårig kille & tjej. Fy, det är så hemskt! Det kanske låter löjligt när jag inte kände henne överhuvudtaget, men när man hamnar på hennes blogg och läser hennes tidigare inlägg och alla kommentarer som strömmar in till hennes blogg nu när hon är död, kan man inte hjälpa att man sitter här med tårarna rinnande ner för kinderna... Det är förjävligt! Tre liv som är (och kommer förbli) totalt krossade. Så onödigt! R.I.P Therese.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0