Welcome wardag!

Yees, it´s back, the one and only VARDAG! *tadaa*
Efter nästan en hel veckas ledighet över nyår (som kändes som en månad!) inser jag att vardagen kommit ikapp igen. Ingen mer julafton eller nyårsafton i sikte på läääänge.
Känns ju såklart tråkigt att man måste jobba igen,
men annars gör det inte mig någonting.
Så snart jag plockat ner alla julsaker, som varit framme länge nog nu, kommer jag börja njuta av vardagen igen.

Å herregud var ska jag börja berätta om min härliga vecka??? Det har ju hänt så mycket roligt!
En heeeel vecka fylld av frihet och utan krav och tvång och måsten. Var länge sedan jag kände mig så avslappnad...

Lediga veckan började på lördagen, den 27:e, med att jag plockade upp syrrans kille på vägen och vi styrde färden mot vår söta lilla stuga på andra sidan norska gränsen.
Där väntade mamma, pappa, Marie, farmor och farbror med klädd gran, klappar och julbord! En äkta julafton med familjen! :)
Som en liten surprise dök även älsklingen upp senare på kvällen! :)
Många fina julklappar blev det som vanligt. Tack alla söta för allt fint!


Fick bl.a. den här lilla söta skapelsen av min älskling...

Dagarna fram till nyårsafton spenderades med spel, promenader, slötid och några besök i Stöten. Bl.a. en bowlingtävling som slutade med att jag blev
så arg så jag grät när jag förlorade... :( Ja jag är en dålig förlorare.
Vi hann även med ett besök på gamla hederliga Tipi bar som alltid är sig likt. Såå kul att komma dit och träffa flera gamla kollegor!
På självaste nyårsafton var det dags att kasta sig ut i pisten för säsongens första åk på brädan. Det är ju så roligt!
Det blev ju inte mindre roligt när vi gick in i våffelstugan för att mumsa i oss varsin våffla... :) Nu var det ju inte själva våfflan som var själva upplevelsen, om jag säger så...
Jag kan säga så mycket som att jag "gnuggade rumpa" med en av mina absoluta favorit skådisar! :) Han är tuff, manlig,, rapp i käften och bär beige rock... ;)

Nyårssupén i stugan blev en stressig sådan (men GOOOOD!) då Älskling var lite stressad att komma iväg till förfesten hos David och sällskapet på Snövägen.
Riktigt trevligt tillställning! (Eller hur Nisse?)
Resten av kvällen tillbringade vi på Brasset. Och jag vet faktiskt inte vad vi gjorde för att fördriva kvällen, men fort gick den och taxin hittade oss och skjutsade oss hem.
Bums i säng!
Just ja, även nyårsaftonskväll bjöd på kändisar. Den här gången blev det förevigat på bild... :)

Totala sammanfattningen av veckan är att den var kanon! Gärna en repris nästa år tack.

Men som sagt, nu är vardagens tid kommen! :)

Håll till godo, bilder från nyår kommer så snart jag köpt rättigheterna av min syster! :)


















Kommentarer
Postat av: Theres

Persbrant i Stöten fjällen?

2009-01-11 @ 23:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0