Trafficking

Den här veckan har det pratats en del om trafficking på tv. Malou har haft det som tema i sitt program "Efter 10" på TV4.
Det här ämnet berör mig så fruktansvärt mycket! Jag blir så illa berörd när jag hör om hur unga kvinnor och barn utnyttjas i vår värld av andra människor, och då i första hand, män (som förövrigt inte är värda att kallas män!) och som ser det som någon slags rättighet att köpa en annan människa. Jag har svårt att tro att "männen" inte är medvetna om att dom förstör den här människan inifrån och ut. Men dom är så jäkla kåta så dom skiter i att dom trampar på någon som redan ligger ner och dessutom bryter mot lagen.
Jag undrar också om en man kan tänka sig in i den situationen hur det skulle kännas att bli sexuellt utnyttjad av någon... Känner ni män samma sak som oss kvinnor när ni hör dom här sanna historierna om hur de här offren behandlas???
Jag fördomer ingen med den frågan, det är bara en ren och enkel fråga.

Det skär igenom min kropp när jag tänker på det!
Att någon har sex med en person mot dennes vilja är något fruktansvärt som för alltid finns som ett sår i själen!
Jag förstår överhuvudtaget inte hur de här offren kan bli människor igen...när det sker om och om igen.  



 


Kommentarer
Postat av: Anonym

"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society."/Jiddu Krishnamurti

2009-01-30 @ 13:59:32
Postat av: Anonym

grym bild :)

2009-02-09 @ 11:53:13
URL: http://babbelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0