Möbelmontering



Den som såg min "status" på FB igår eftermiddag som löd: "Madeleine skruvar möbler", kanske såg framför sig hur jag, iförd ett par blå snickarbyxor med tillhörande verktygsbälte med stor inlevelse och förståelse läste den medföljande beskrivningen till möbeln och sedan med skruvmejseln i högsta hugg på ett kick monterade ihop alla sjuhundranittiotre delarna. Och så stod den där, skänken, helt rätt ihopskruvad och inte en endaste lucka
var sned eller vind. Gångjärnen gnisslade inte ett endaste dugg och dom gick som smort.

OCH VAD DRÖMDE NI SEN DÅ???

Jag kom till moment 1 a, vilket innebar att välja rätt del att börja med. Sen började jag gråta och gick där ifrån.

Idag, 24 timmar senare, håller Älskling fortfarande på att försöka få ihop den.
Jag är förvånad att han behållit sitt lugn och tålamod trots att det jävlats ända sen första skruven skulle skruvas i.
Jag vill inte på något sätt hänga ut det här företaget som sålde möbeln, men jag kan på ett bestämt sätt konstatera och GARANTERA att vi aldrig kommer köpa en möbel som man måste montera själv från deras butikskedja.
Jag lovar och svär...
Jag orkar inte gå in på detaljer men ingenting har stämt i deras beskrivning. Älskling har tillslut fått sluta
gå efter den och istället gissa sig fram till vad som är rätt...
Om det nu finns nåt rätt sätt att få ihop den på överhuvudtaget??? Inget passar ihop...


Kommentarer
Postat av: Micka

Är de inte så med alla "sätt ihop möbler"?! Jag har då ingen annan uppfattning.. Lycka Till!! =) Kram

2009-01-25 @ 16:22:05
Postat av: malin

men fy fan försår att du gav upp får hejja på Mannen din nu då!!=)Tänk positivt det blir fint när dte är klart!

2009-01-26 @ 12:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0