Hur stavas kaos? :)

Jag var inställd på att det skulle bli en körig dag på jobbet. Vi skulle egentligen vara dubbelbenannade i repan, men min kollega hade blivit sjuk. Så jag hade gått in för att ha mycket utcheck, ha en liten konferens i huset och att göra PM inför nästa veckas konferenser på egen hand. (Samtidigt då som allt annat man ska göra såklart!)
Hur tror ni då att det känns när det, omkring tio i nio, börjar komma in oroväckande många människor i lobbyn som ser ut att leta efter någonting...
Trevlig som jag är. "-Kan jag hjälpa er med någonting?"
Får som svar. "-Ja, vi hade bokat konferens här idag för 50 personer. Vilken lokal ska vi vara i?"
Jag försöker hålla minen och tittar efter i konferensboken. Intryckt i sidan för dagens datum ser jag att det tidigare funnits en bokning som numera är utsuddad. Alltså, den här gruppen finns inte i våran värld. Ok. Tänk snabbt. "Ok, ja då ska ni vara i Stora Risö här nere. Lokalen är klar alldeles strax." Ringer Johan. Hjälp! Skynda, möblera!
Då kommer nästa person fram till mig. "Och mackorna kommer serveras i lokalen eller?"
Svälj. Mackor. Få se nu, 50 personer...50 mackor. "Nej det dukar vi upp här utanför. Det kommer om en liten stund."
Le. Le. Le. På andra sidan disken står 50 personer och tittar på en. Alldeles snart nu. Någon minut till bara.
Johan möblerar som en galning och Lisa springer med block och pennor. Uppe i frukosten brer Erika 50 mackor så smörkniven glöder. Själv försöker jag stå där och se ut som att allt är som vanligt.
När klockan är 3 minuter över nio står 50 personer i kö för att ta kaffe & macka och knallar sedan in i sin lokal och stänger dörren efter sig.

Haha! Som bossen sa; lite roligt är det ju så här i efterhand när man tänker på det och att vi faktiskt grejade det så bra som vi gjorde! :) Bra jobbat hela gänget! :)


Kommentarer
Postat av: sara

jag vet hur det känns att ha en hud som vill ha sovmorgon...man vill gå upp men gör inte det så vovven får sova ut..ringde dig i dag men du jobbade säkert..fint de blev i köket å fan stackare 50 pers bara sådär.shit vad duktigt pokerface å bra gjort av de andra..KRAM

2009-01-28 @ 20:12:34
Postat av: Anna-Lena

grym brud du är. vettitusan om jag hade vart så cool uttåt... hade mest sett ut som ett frågetecken:)

2009-01-29 @ 06:57:07
URL: http://annnalenna.blogg.se/
Postat av: Jenny

Gud va BÄST ni är! Saknar så att vara en i "gänget"... Puss

2009-01-29 @ 09:16:19
URL: http://www.thelittleblondie.blogspot.com
Postat av: Emelie

Fan så bra ni är :D !!

2009-01-29 @ 18:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0