Party i Vasaloppsspåret!

  • Måndagmorgon. Ännu en ledig helg har passerat. Välfylld som vanligt! :)
    I lördags packade vi bilen och åkte "hem till byn" för att fira Marie som fyllde 20 år. Blev först en snabb överlämning av några presenter och lite fika med gooood ägglikör tårta. Marie var stressad och sprang runt som en liten yr höna och packade och fixade inför kvällens fest.
    Festen började vid sju och vi kom dit lite tidigare, hem till Mattes mormor som har ett supermysigt gammalt hus. Hjälpte till lite med förberedelserna innan gästerna började trilla in. Temat för festen var HOLLYWOOD och vissa hade gått in mer för temat än andra... Jag själv var inte vidare "Hollywood", men det blev en bra kväll ändå! :) Trodde jag skulle känna mig lastgammal bland det övriga sällskapet vars åldrar var 19 och 20 år, men jag tyckte jag smälte in rätt ok! ;) Tur att man ser så ung ut! *hehe*

     

Vi käkade god mat, gick tipspromenad där den rätta tipsraden redovisades genom tävlingar. Skoj! :)
(Jag vann såklart de tävlingar jag var inblandad i!)
Det "shottades" och sjöngs SingStar innan vi sedan styrde färden mot utgång på "stan".
Wasastugan (det gamla utestället från mina ungdomsår) var helt ok att återse, men inte lika roligt som förut.
Sprang in i en gammal klasskompis som jag inte sett på åratal och snackade lite grann om hur livet blivit, trevligt!
Henrik och jag smög hemåt strax efter klockan ett. Skööönt att krypa ner i sängen
och jäkligt gött med nattamaten jag dukade upp på sängbordet... :)


Det godaste jag ätit på länge...
Har man druckit så mycket alkohol kan man lika gärna spräcka "dieten" med lite chirre... ;)

Det var skönt att kvällen inte blev längre än den blev, var ändå ganska trött i mössan när Henrik väckte mig vid halv 10 på söndagmorgonen... Vi hade planerat att åka ut i Vasaloppsspåret och heja fram Nisse
som klockan 8 samma morgon hade startat i Öppet Spår. Vi hämtade Tipi och åkte sen ut i skogen.
Det är ju så mysigt att stå och kika på alla duktiga människor som kämpar i spåret.
Blir riktigt imponerad av hur duktiga dom är! Jag tror ärligt inte jag skulle fixa dom där 9 milen...även om jag gärna vill!
Men Nisse fixade det och fick en välförtjänt guldmedalj runt halsen på upploppet! ;) Grattis Nisse!
Förstår att ni inte hade det lätt i spåret med snöfall och obefintliga spår.


Nisse

     
Trött i mössan, arg chaufför?, snöyra, supporterhunden :)


Kommentarer
Postat av: Aijs

Fan va synd att vi inte sågs!!! :-( Men hoppas ni hade en super kväll och hälsa syster grattis i efterskott! Kram

2009-02-23 @ 18:14:47
URL: http://aijs.blogg.se/
Postat av: sara

vad roligt me wasastugan.det var länge sen..tänkte faktiskt på den nä jag målade mina fågelhus..

2009-02-24 @ 00:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0