Min dag

  • Älsklingen är i väg på sin första gitarrlektion och jag får spendera kvällen ensam.
    Hoppas verkligen han kan spela en liten sång när han kommer hem! :)

    Idag har det varit en konstig dag!
    Blev konstig för att jag hade bytt pass på jobbet och fick börja sent och sluta tidigt. Vill ha fler såna dagar, tack!
    I övrigt var det en bra dag på jobbet och jag fick lite gjort!

    Jag trodde att det skulle vara sol ute när jag klev ut genom portarna (för jag hade i smyg planerat en joggintur!)
    men istället möttes jag av snöblandat regn... Inte vad jag väntat mig.
    Tur är att man har en liten vovve där hemma som väntar så man ändå kan ta sig ut på en långpromenad.
    Tipi blev superglad som vanligt när man klev innanför dörren. Skrik och yl och pussar i massor som vanligt! :)
    Det är så sjukt roligt att vara ute med henne i snön och leka. *haha*
    Idag trodde jag att jag skulle dö av skratt när hon skuttade runt (med stoooora skutt och öronen rakt upp) och såg ut som ett slags gigantiskt "hoppdjur"som sjönk ner i snön och nästan försvann mellan varje skutt.
    Och ännu roligare ser hon ut när man jagar henne när hon springer runt runt runt i stora cirklar
    med "kaninbenen" släpandes efter sig. :)
    En av våra grannar gick förbi med sin hund (som ser ut som en stooor Tipi)
    och undrade vad det var som var så roligt. *haha*
    Han måste trott att jag var galen som stod där och skrattade.  Ok, lite galen kanske jag är...
    (Han såg först inte min lilla "kanin" som var mer under snön än över! Tur att jag köpte morötter idag!)
    Så lite motion fick jag ändå, även om det inte blev nån joggingtur, samt att jag fick en mysig eftermiddag med Tippan!


    För övrigt fick jag ont i magen när jag fick höra av min kollega att det idag var en stackars hund som blivit lämnad av sin matte och säkert inte fått vara ute och kissa på hela dagen... Ville bara gå in och "rädda" den!

    Åkte hem till Micka och fikade sen istället... ;) Alltid lika trevligt.


    Ser ni inte vad likt? Vad är det för figur i Nalle Puh som fastnar i hålet? Är det inte Kanin?
    Carro, du borde kunna det här?? :)

    Får väl se om det blir en liten gitarrkonsert senare ikväll! :) Jag har höga förväntningar.

    Puss till er alla!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh va mysigt det lät med en promenad.

Hon ÄR rolig. Jag skrattar år henne varje gång jag går på promenad med henne.

Hon ser ut som en...jag vet inte vad när hon skuttar runt.

2009-02-27 @ 16:11:29
Postat av: Marie

Blev det någon konsert?

2009-02-27 @ 16:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0