Stöten Grande Finale 2009

  • Ibland blir det så här, luckor i bloggen alltså. Med en paj dator, en galen partyhelg och plikten som kallar har man ibland inte alltid möjlighet att uppdatera. Förlåt mig!?

    Partyhelg var ordet. Väl hemma var det många som blev sjuka och flera stämband som var skadade för livet.
    Men det hela började så här på en torsdag:
    Vi packade in oss i en fullastad bil, Micka, Patrik, Älskling & jag och begav oss mot nordligare breddgrader. Närmare bestämt Stöten, eller den absolut bästa skidorten i Sälen, som vi också kallar stället. Resan upp började sådääär... :)
    Den andra bilen, med Danne, Carro & Stefan, som vi hade i släptåg stannade på McDonalds i Mora och lyckades låsa in bilnycklarna i bilen... Hm. Micka & Patrik hade glömt en påse med ALL mat ( och toapapper!) i kylen hemma. Hm. Den andra bilen, den vi hade i släptåg till Mora, åkte sedan en omväg på 10 mil... Hm. Vi hade i alla fall tur med vädret? kanske ni undrar då. Nehej. Det regnade nästan hela vägen. *Vi drar till fjällen...*
    Många hade redan kommit när vi gjorde entré i Våningarna. Folk verkade tro att JAG var någon slags Reiseleiter och började gorma om hur jag hade tänkt mig att vi skulle sova. Stopp stopp stopp! MIn reseledarkarriär är över sen långt tillbaka och det var väl i alla fall vuxna människor allihop i sällskapet?! Right?!
    Någon hade kommit på den brijanta idén att lämna "det bästa" rummet till mig och Älskling. Väldigt uppskattat, tack för det den som tänkte tanken! ;)
    När alla hittat sin säng var det mer eller mindre dusch och "korka upp" som gällde.
    Eftersom det var JAG som dragit ihop folk från alla möjliga konstiga hörn av Sverige (och Norge) kände inte många varandra, men det är ju det som är så kul. Alla gick ihop utan problem. En skön blandning helt enkelt!
    Efter förfest i några timmar åkte vi upp till Tipi och Brasset. Det är ju alltid lika kul att komma dit, nostalgi!!!
    Träffade lite (läs massor) med gammal personal och annat löst folk. :)
    Med erfarenhet av att ha "varit med förr" blev det inte en jättesen kväll. Man måste ju orka alla andra dagar också!

    Fredag började med 2 åk i backen och sedan afterski när klockan var 11.15. (Lagom att börja uppladdningen för det som börjar kl.16 då!) Solen gassade och utan att vi visste om det intog våra ansikten en färg som lutade åt det röda hållet...
    HAAKS spelade som vanligt och stämningen på uteserveringen på Brasset går inte att beskriva. You got to be there! :)
    Sen börjar det jobbiga med att "ladda om" när man kommit hem till stugan igen. *suck*
    Vi hade planerat en gemensam middag med italiensk buffé som blev en höjdare! Så sjukt gott! Bra jobbat alla!
    Fredag kväll kom vi inte ens in på Brasset då de börjat med nåt tokigt kösystem... Blev en hemmafest istället, minst lika bra såklart!

    Lördag (min födelsedag) kom min söta syster med pojkvän och väckte mig med sång och presenter på sängen. :) Tack sötisar! Resten av dagen är ett töcken av "ja må hon leva", "Grattis!" och "skål". (Gillar såna töcken...)
    Det blev flera sköna åk i backen i samlad trupp. Jag gillar när backen är lite som sorbet. Passar mig perfekt!
    Jag var livrädd att gänget skulle utsätta mig för nåt galet bus under dagen, men jag kom nog ganska lindrigt undan ändå. Det blev några (tre) utrop från trubadur Juno och bandet HAAKS. Tack tack! :)
    Efter Afterskin blev det racing hem för att förbereda fika. Mamma & Pappa kom över från grannlandet och uppvaktade. Mamma hade bakat massor med gott, jag hade med mig färdiga pajer och Thesan hade bakat en god chokladkaka. Mums! Jag fick flera fina presenter och sedan blev jag utbjuden på middag. :) Fick träffa ANS & Karin! Saknar er! Födelsedagen avslutades med röj på Brasset. Dansade och sjöng så svetten rann. Pricken över i:et var togapartyt som Glenn drog igång. Fyyy fan ni skulle sett spektaklet. *haha* 3 grabbar iklädda lakan som struttar runt i en fjällstuga kl.3 på natten... Förstår att Glenn hade planerat detta då han nämnde det redan i telefon på väg upp från Gbg... :)


    Söndag. Efter som vi köpt oss fria från städningen skulle vi vara ute ur stugan kl.10. 09.36 slår jag upp mina ögon. Tröttare än aldrig förr. Blev lite sena till utchecken, men som receptionist vet man ju att man inte blir skjuten för det! ;)
    Nästa stopp blev McDonalds i Lindvallen. Grymt gott.
    Väl hemma igen kastade vi väskorna innanför dörren och däckade i sängen. Sov en timme till klockan ringde och det var dags att hämta Tipi på pensionatet. Tipi hade också tappat rösten efter helgens äventyr, men hon hade också haft en rolig helg! :)

    Det är ju jättesvårt att sammanfatta en sån här helg lite snabbt i en blogg. Det har hänt så mycket roligt (och sånt som var mindre kul) och vi har skapat många glada minnen! :) Jag hoppas att det kommer bli en glad tradition att återkomma till Stöten varje Grande Finale. :)
    Nån som vill boka in sig redan nu? :)
    (Satt senast förra veckan och sa att jag aldrig ska styra upp nåt igen, men nu verkar det som jag gör det igen...)

Kommentarer
Postat av: malin

hahaha ja det var en galen kul helg! Som sagt sjukan infann sig så nu är vi båda krassliga men det var det värt!!!Jo boka oss redan nu för vi är på nästa år igen!!men hoppas att det inte dröjer så länge innan vi ses igen!!!:)

2009-04-26 @ 20:09:15
Postat av: Thes fes

Jag är med nästa år igen!!!!!! Bokat och klart! Om inte du vill ordna så kan vi faktiskt göra det själva, men en sak är klar och det är att vi ska dit igen!!!!!!!

2009-04-26 @ 22:30:42
Postat av: Jenny

Count me in! :D

2009-04-27 @ 14:25:03
URL: http://thelittleblondie.blogspot.com
Postat av: Anna-Lena

VILL TILBAKA!

2009-04-29 @ 14:08:41
URL: http://varjedagraknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0