Polis & Tjuv

Tjiiihoo jag är hemma från jobbet! Nåja, kom hem för sådär 40 minuter sedan. Har hunnit kasta i mig en stooor portion spagetti & köttfärsås på den tiden.. :) Har inte ätit sedan lunch innan. Inte bra, jag vet det. Men testa själva att försöka äta samtidigt som ni jobbar i reception. Det är ett större stressmoment än det gör nytta. Så fort du går in i backoffice och kastar i dig en tugga står det nån gäst och ropar "-Hallå!?" när man inte varit borta mer än 2 sekunder... *suck*
Då är det lika bra att lägga ner och ta en kopp kaffe istället. Lite gift är bra för själen har jag hört...

Har varit en smått kaotisk dag. Gick upp onödigt tidigt för att åka till pappa och byta däck. Brassade tillbaks hem och tog den lilla skäckslagna hunden på en promenad innan jobbet kallade.
Lillskruttan skulle få vara hemma ensam i några timmar till husse skulle komma hem.

Det visade sig dock att min "minipolis" till sambo jagade rånare på stan tillsammans med polisen och blev mycket försenad. Jag fick tag på stackars söta Mia, som i sin tur fick tag på sin lika söta mamma, som åkte hem till Tipi och skjutsade ner henne till mig på jobbet. (Då hade hon redan varit ensam i nästan 7 timmar...) När Mia precis har lämnat av Tipi kommer Älskling in genom dörrarna. (Typiskt!) TACK MIA FÖR DIN HJÄLTEINSATS! You are my hero! ;)

Systern är på galej i stan och tänkte övernatta hos oss. Jag har även lovat att hämta henne innan
hon däckar på Harrys, så därför blir jag vaken en stund till! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0