Knacka dörr?

Tycker inte den här dagen har börjat så bra som den kunde ha gjort... Vaknade med en tjock hals som gjorde jätteont. Tack Älskling för det. (Så går det när du inte kan hålla dig ifrån mig fastän du är sjuk!)
Efter en liten morgonpromenad med Tipi skulle vi äta frukost vid TV:n. Då upptäckte jag till min stora förskräckelse att det går omkring 4 personer i området och knackar dörr... Gaaah! Det är ungefär min största fobi; dörrförsäljare och dörrknackare. Vad tror dom att dom har för rättighet att förstöra folks lördagmorgon???
Husse kom på den briljanta idén att släppa ut vakhunden på gården så hon kunde skrämma bort "objekten" innan de vågade öppna grinden. *hehe* Sagt och gjort. Tipi hoppade i krigsmunderingen och ställde sig beredd på gården. Och när de 2 männen närmade sig gjorde hon sitt bästa för att se & låta jättefarlig ut. (Braaaa gumman!)
Älskling behövde sen bara sticka ut nosen genom altandörren och hojta "nej tack" så vände männen och gick igen.
KOM ALDRIG TILL MIN DÖRR IGEN OCH TRO ATT DU SKA FÅ SÄLJA NÅGOT TILL MIG ELLER INVIGA MIG I NÅGOT HEMLIGT SÄLLSKAP!

Resten av dagen ska bli den bästa på länge! Jag ska sitta i solen heeeela dagen och försöka förtränga att resten av min familj nu befinner sig i ännu mer gassande sol mitt uppe på Trysilfjellet i full skidmundering. :) Alla ben hela när ni kommer hem tack... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0