Otacksam?

Ibland säger Älskling att jag är otacksam.
Är jag det?

Ibland när man sitter ensam här hemma på arslet och tittar ut på allt det gråa och träden som tappat alla löv kan man ju bli lite dyster... Och när man är dyster är det lätt att man glömmer bort allt bra man har i livet.

För jag har ju faktiskt ett bra liv!!! Jag kan egentligen inte klaga på nåt... Och det jag kan klaga på har jag bara mig själv att skylla för att jag inte gör någon åt. Så enkelt är det ju! :)
När jag tänker efter så är jag glad för det jag hittills åstadkommit i mitt liv. Men man glömmer ju så lätt...
(Ska nog ta fram några gamla album och kika i så kanske jag minns lite bättre...)


Tänk bara så lycklig jag är för att jag varit och besökt, och till och med varit innuti (!) en av de här enorma skapelserna! Jag är jättetacksam för det till exempel!
Se där, jag är tacksam! :)

Kommentarer
Postat av: Micka

Vi alla är nog lite otacksamma vid olika tillfällen. men de e nog bara "normalt" spec när man bli nere å dyster.



Men tänker man efter så finns de tillfällen man kan tänka tebax å säga att då var jag nöjd med de jag har. och då har lite lättare att se de positiva i vad man har just nu.. El?? Kanske..



Hade så bra, kramar i massor!

2008-10-01 @ 19:33:19
Postat av: Anna-Lena

men mad då! de finns hur mycket som helst att vara tacksam för. å hur vackert är de lixom inte med alla färger på träden? å snart blir de vinter. Vackert med all snö! snart är de stöten igen. Underbart! de finns hur mycket fint som helst som gör att man blir lycklig=)

2008-10-01 @ 20:18:25
URL: http://annnalenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0