Måste ha luft!

Andas!
Jag måste verkligen ta ett break och andas lite... *pust*

Jag är ensam personal på hela hotellet.
Kvällen i korthet;

Samtidigt som jag ska stå här bakom receptionsdisken och "se söt ut" (som folk tror att man gör när man jobbar i en reception!?)  och ge folk deras nycklar ska jag också ta rumsbokningar på telefon, mail och fax.
Passa upp på konferensen med smörgåsar och fika. Plocka bort disk efter 23 personer...
Ta konferensbokningar.
Skriva konferensbekräftelser och skicka iväg..och inte att förglömma skicka bekräftelser på vanliga rumsbokningar till alla som vill ha det!
På 5 röda ordna förtäring till en glutenintollerant som missats. Springa upp till frukosten!
Byta lysrör på ett rum som inte blivit gjort under dagen.
Räkna kassan, stänga kassan.
Måste diska lite muggar, för hoppsan, konferensen kom ut och fikade TVÅ gånger... inte med i beräkningen.
Plocka lite mer disk...
Har du inga tofflor på rummet..? Hm. Kan du vänta till kl. 22 då min kollega kommer..? Inte det. Jag kommer. Spring!
Ta bokningar av Lyxpaket. Kolla med Spa om det finns lediga tider. Ringa till gästen igen. Tiden passade inte... En ny tid. Javisst. In till Spa... Ring till gäst. Skicka bekräftelse. Mejla restaurangen.
Fylla på mjölk...för 5:e gången.
Svara på frågor om Falun. Tipsa om restauranger och få se nu... Hemköp, stänger dom 21 eller 22. Kolla Eniro.se.
Ta fram tågtidtabell till Kalmar för morgondagen. Check!
Byta kafferefill i automaten. Skriva parkeringsbiljetter. Debitera parkeringsbiljetter.
Just ja, debitera konferenserna.
Du behöver en hårfön och står med blött hår utan kläder och vill inte lämna rummet. Kan du vänta till kl 22 när min...? Inte det. Nehej. Jag kommer! Spring!
Registrera missing points i systemet. Viktigt!
Ta walk-in-gäster.
Oj då, fick ni ett ostädat rum. Ursäkta mig så mycket jag hade glömt att bädda sängen där...
Samtidigt ringer telefonen hela tiden och gäster kommer in genom dörren.

Jag klagar inte. Jag bara berättar hur det är. Sen får ni dra era egna slutsatser.
Mamma, jag har också börjat få rysningar i huvudet så där som du... Jag vet var detta kommer sluta.

Nu har jag andats. Nu vill jag bara slänga i mig lite mat och gå på toaletten också så är det här en bra kväll.

Kram


Kommentarer
Postat av: Patrik

Vilken tur att ni har det ganska lugnt och skönt där :P

2008-11-13 @ 22:59:43
Postat av: Micka

FY FAN!! Stackars dig! De där MÅSTE du ta upp med Åsa..

Det där går ju inte..

Fan att du inte ringde. Jag hade kommit som en blixt.

Att dom inte fattar hur mycket de är att göra?!

Ring nästa gång!

Ses imorrn. Kram Kram

2008-11-13 @ 23:10:09
Postat av: Maria

Vet hur det är gumman...hade en liknande situation på jobbet idag. Tack o lov kom ju Anna Björs som en räddande ängel. Så lika illa som du hade jag det ändå inte. Du är DUKTIG!!!!

2008-11-14 @ 15:56:13
URL: http://brudflickan.blogspot.com
Postat av: sara

Pain in the ass helt klart!!du är bäst!!

2008-11-14 @ 16:01:13
Postat av: Marie

Va fan! Det håller ju inte. Ta och tänk lite poå dig själv. Du vet vilket helvete det var när mamma var sjuk...och riktigt frisk kommer hon aldrig bli. Vill du också hamna där?

Tänk över situationen. Är det värt det?



2008-11-14 @ 17:46:39
Postat av: Jimi Wikman

Usch...låter värre än vanligt, fast bara lite. Ni Dagisar har alltid haft alldeles för mycket att hantera själva, jag fattar inte att ni orkar!



Tack för påminnelsen om hur livet varit dom senaste 8 åren, nu känns skolan helt plötsligt väldigt avkopplande :)



Hoppas det blir lite lugnare framöver....fast jag tvivlar :(

2008-11-17 @ 03:56:01
URL: http://www.mortfiles.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0