Update!

  • Jag jobbar natt igen. Nu var det ett tag sedan och idag kändes det faktiskt riktigt skönt att gå hit på kvällen (när det inte är så mycket folk i rörelse) efter helgen som var med Viking Line Cup. Återkommer till det...

  • När man jobbar natt får man inte jobba för snabbt. Man MÅSTE ta små pauser ibland och bara låta tiden gå. För skulle jag sätta igång med allt som ska göras under natten och göra det i ett streck skulle jag somna under de tidiga morgontimmarna av att inte ha något att göra. Så det gäller att dra ut på det så allt flyter på i en jämn ström. Då passar det ju bra att uppdatera sin blogg som jag varit otroligt dålig på under senaste tiden! Förlåt!

  • Förra veckan blev jag ledig 3 dagar i sträck! Så otrolig skönt! Man önskar ju att man ska hinna vila upp sig på 3 dagar. Men nej... Just nu är allt i mitt liv bara stress stress stress. Jag ÄR en väldigt stressad människa vanligtvis också, men nu är det extremt! Jag vet inte hur jag ska få maj att gå ihop. Det är så mycket som ska göras så jag blir galen på det. Även om jag ser fram emot att flytta jättemycket så känns det mest jobbigt just nu. Tusen miljoner saker att packa ner, tusen saker som ska sägas upp eller flyttas med, tusen bankmöten och räntor att välja hit och dit. Som tur är har jag Älskling som är duktig på sånt. Och såklart mamma och pappa! :)

  • Valborg blev en mardröm. Tipi stack iväg när vi var ute på sista kissrundan när någon drog iväg ett stort fyrverkeri. Har aldig sett henne springa så utan att vända sig om och titta efter husse och matte. Jag insåg att hon inte kommer komma tillbaks självmant... Gråtandes och skrikandes i ren panik sprang jag och Älskling runt på olika håll(kändes som det var en evighet) och letade. Jag hörde de stora långtradarna uppe på stora vägen som tutade ilsket på något, jag var säker på att det var på Tipi...
  • En evighet senare ringde Älskling polisen. En familj hade hittat henne och lyckats fånga in henne i bilen. Eftersom vi båda hade druckit vin fick vi ta cyklarna och hämta henne. Lättare sagt än gjort... Hon vägrade gå. Hon bara satt och skakade. Lilla gumman, min lilla sötnos.
  • Det var länge sedan jag blev sååå rädd och kände som panik och hjälplöshet. Jag kan inte tänka mig att vara utan henne...

  • I helgen har det varit en stor innebandycup i stan. Några av lagen bodde på hotellet. När jag jobbade lördagkväll tvingades jag ringa vakter som fick komma och kasta ut ett par killar från hotellet eftersom de varit väldigt stökiga under flera kvällar och nätter.
  • På söndagen när det var utcheck fick jag och E ta så mycket skit! Herregud det var länge sedan jag hade så arga och besvikna gäster framför mig. Inte roligt alls! När de står och skriker på en så har man tillslut inget mer att tillägga. Det spelar ingen roll vad man säger eller gör. Nu är det ett år till nästa cup...får se om man fortfarande står här då...

  • Dags att göra lite nytta då!

  • Hörs sen! Kram

Kommentarer
Postat av: Erika

Åh, vad skönt att hon kom till rätta, jag vet hur det känns när man hinner gå igenom alla tänkbara alternativ, ligger hon under en bil, är det någon som ska kidnappa henne, har hon sprungit ut i skogen och blivit attakerad av ett vilddjur. Huvva, men oftast går det ju bra =)

2008-05-06 @ 10:54:29
URL: http://errans.blogg.se
Postat av: Malin

hej babe!Fy fabian vilken jäkla grej! Skönt att hitta henne igen!Stor kram till dig i all flytt stress och allt annat

2008-05-06 @ 17:02:32
Postat av: Sara

nä men fan vad hemskt att hon sprang iväg...evigt tacksam till familjen som hittade henne å tog hand om henne..de e värda guld..tur att det finns sånna människor..BAMSE kram till er

2008-05-06 @ 17:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0