Sorgehelg med några glada inslag

  • Är hemma igen efter en helg i stugan i Norge. Helgen började med begravning i kyrkan i Ljördalen. Det var väldigt fint och sorgligt...och oerhört mycket folk som kom för att ta farväl att Gammelfarmor. Hon var onekligen en väldigt omtyckt människa! Jag tycker det är lite jobbigt med jordbegravningar... Det är obehagligt att se när kistan sänks ner i marken. Hua! :( Efteråt träffades vi i bystugan och åt lite tillsammans. Det lästes upp massor med telegram och minnesbrev som kommit. Jag trodde aldrig de skulle ta slut! Det var ofantligt många! Helt galet men väldigt rörande att så många bryr sig om vår gammelfarmor! :)
    Vi hade gjort en jättevacker blomsterdekoration till henne. (Lägger ut en bild sen ska ni få se.)

    Helgen präglades såklart av begravningen. Tror vi alla kände oss trötta och utmattade. Påfrestande för kroppen att vara så ledsen. Ögonen sved av alla tårar som gråtits... Jag hade till och med träningsvärk i hela kroppen av att jag suttit och spänt mig så under begravningen och innan...
     (Ja, jag har inte tränat på länge, så kroppen är lite känslig!)

    Annars var det en härlig helg! Det är ju så mycket snö där uppe!!! Det är svårt att förstå när man kikar ut genom fönstret här i Falun där det är helt bart och blött och geggigt.
    Tipi var helt lyrisk och sprang runt och skuttade i snövallarna. Hon var nöjd med helgen!
           

    Vi hann med en snabbvisit i Stöten också. Tyvärr blev det bara så att vi "bara" hälsade på de som var i Repan och jobbade. Hade ju pratat om att hälsa på Ans, men det blev inte så... Ville inte komma och våldgästa med syster och hennes vän i släptåg. Ingen mobil hade jag med mig heller så jag kunde höra av mej. Lite dåligt stil från min sida, förlåt vännen...? Hoppas det blir annat sista helgen...

    Kom i kontakt med Wii i helgen också! "Guitar hero" och "Sports". Jag sög nog rätt hårt! Boxningen vann jag dock... :)
    Ännu mer träningsvärk!

    Back to verkligheten!

    Självklart vill jag festa med dig mee MiA!!! :)

    KRAM






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0