Min rosa vägg försvann i drömmarna...

I nya lyan sitter en gammal hederlig (läs: ful) bröstpanel i hallen och i köket. 
När vi flyttade hit var den sådär äkta slibbigt furufärgad som bara en "schleeten" panel kan vara. Från första stund jag satte min lilla fot här innanför tröskeln bestämde jag mig för att panelen skulle bli vårt första "göra-om-projekt". Den absolut enkalste lösningen skulle bli att måla den i nån snygg färg.
Plan A sattes i verket och vi målade den i halvtäckande vit bets. I första anblicken såg det ,ta mig tusan,
ganska snyggt ut! Men efter att lilla jag traskat runt här inne några dagar i mina grå mysbyxor så insåg jag att mina ögon lurat mig, det var inte alls snyggt! :(
I vissa ljus såg den mer lila ut än vit, inte det resultat jag velat ha direkt...
Plan B. Riva ner skiten och tapetsera hela rubbet i nån sexig tapet.
Ungefär där befinner vi oss nu. Vi har rivit ner en liten bit av panelen på en vägg för att se hur det ser ut bakom.
(Ser heeelt ok ut!)
Och, det bästa av allt! Att välja tapeter! :)
Länge länge har jag i mina drömmar sett en rosa vägg framför mig. Ja, rosa! Riktigt rosa! :) Och kanske, kanske kunde det bli den här gången min dröm skulle gå i uppfyllelse. Tror ni jag fick min vilja fram?! Neeeeej....
Henrik är inget rosafan dessvärre... Jag fick ge vika för hans önskemål, även om jag helt och hållet håller med honom om att det kommer bli snyggt.

   Den här skönheten fick jag överge...

 Den här svarta blir det...

 ...tillsammans med den här vita!

Obs! I och med att Henrik gjorde detta val är han fullt medveten om att han i framtiden lever under ständigt hot om att få en rosa vägg någonstans i någon bostad i framtiden. Jag kommer inte släppa min dröm... Jag älskar ju rosa! :)

Förresten så är det j*kligt dyrt med tapeter om man inte vill nöja sig med nån tråktapet á la Kopparstaden... :(
Vågar inte tala om för er vad dessa tapeter kostade per rulle. Om ni nån gång kommer se mig och Henrik i nåt TVprogram kommer det vara i Lyxfällan på TV3. Hua! :(




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0