Midsommarfirandet som försvann

På nåt sätt tyckte jag att det var helt ok att gå till jobbet idag och att ha hela midsommaraftonskväll framför sig att spendera ensam i Repan. Jag har liksom inte tänkt på misdommar i år.
Sedan jag fick veta att jag skulle jobba försvann midsommar ur min kalender.


Det tråkiga är bara att sitta här och ta skit... igen. Den här gången för att ingen restaurang har öppet i stan på midsommarafton. Det finns ETT ställe 2 km utanför centrum som har öppet. Men hallå?! Är det mitt fel kanske? Eller hotellets? Näe, tror inte det...
Nyss var det en dam som nästan spottade mig i ansiktet kändes det som för att "vår" restaurang som ligger i huset har stängt. Hm... Ja. Suck. Vad säga??? Inte mycket jag kan göra. Eller.... "Vänta så ska jag springa upp och starta upp köket. Vad önskas??" Eh, nej!
Efter snart 4 år inom turismbranchen börjar man känna sig van, på nåt konstigt sätt. Jag har slutat förvånas över hur elaka folk kan vara, och att de faktiskt, rätt ofta, gör små personangrepp.
När sånt händer så ser jag i fortsättningen, precis DOM gästerna, som små pissmyror. De liksom förlorar sitt värde i mina ögon. Inte så att jag är elak eller så, men de liksom ligger så långt ner på min rang i min hjärna som bara möjligt. Too bad... För dom.
Ha d gott hej! (Á la Ans) :)

Kommentarer
Postat av: Ans

tihi.. ha de gott hej:)

2008-06-22 @ 00:14:26
URL: http://annnalenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0