Back to Vardag!

Jo, jag är hemma igen! För nästan 2 veckor sedan landade jag hemma på ARN... *suck* Det var tungt att åka hem, jag hade lätt kunnat stanna en vecka till och bara njuta av livet i underbara underbara underbara MARMARIS! :) Men, plikten kallade och hemresan var ett faktum...

Det var Lina, hennes 2 systrar, en systers pojkvän och Södergrenarnas pappa och jag som drog iväg till Turkiet. När vi landade på Dalaman flygplats kändes det helt galet att vara tillbaks igen. Det kändes som tiden stått stilla och man aldrig rest därifrån för 3 år sedan... 2 timmar i buss och så skymtade man Marmaris långt där nere i bukten. Flashback!

Jag visste inte alls vad vi skulle förvänta oss. 3 år är ändå en ganska lång tid. Mycket kan ha hunnit förändras...

Det visade sig bli en riktig paryresa! :) (Kanske inte kan bli annat i Lina & Elins sällskap?? *hehe*)
Det blev bargatan 6 av 7 kvällar... :)
Första natten (ja, man går ju ut ganska sent...) när vi kom gåendes på "the barstreet" och gjorde entré på vår "ex-favvo-utomhus-klubb" B52 kunde det lika gärna varit sommaren -05 igen. Shit! Där var samma killar i baren som förut och också vissa andra...! Jiiieeej! Vi blev ju skitglada och det tror jag dom också blev! Riktigt najs att ses igen!

Otroligt nog blev vi ganska igenkända under veckan av diverse restaurangpersonal och andra som mindes oss från sommaren -05. Kul! :)



Vi solade och badade både vid poolen och vid det sköna havet. Det behövdes svalkas i den heta solen...

Första kvällen var det "Eurovision" och vi intog gamla favvisen O´Yes för att heja fram Sverige..gick väl sådär... Men det gjorde inget att spendera en helkväll på det plejset... :)

Vi gjorde en utflykt med båt i Marmaris skärgård. Det är ju så fint där ute på havet...


En dag åkte vi ut till en liten strand dit inga turister hittar. :) Det är så stilla och härligt där!


Om nån vill veta hur man tar sig dit så är det bara att säga till! Det är absolut värt att ta en tur dit.

Lite Meze blev det också under veckan. :) Ett måste när man är i Turkiet!

Jag är så jäkla glad att jag kunde följa med på den här resan! Tack Lina & Elin för superroliga kvällar och NÄTTER på bargatan med galen dans på bardisken och massor me drinkar som vi inte betalade för! Haha! Skål för det!
Vill göra om det igen...
Det väckte så mycket minnen och känslor.
Älskar Marmaris och kommer alltid vilja återvända.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0