It´s never easy...

"It´s never easy..." är nog ett motto som Henkie och jag kan börja leva efter.

Det slår aldrig fel. Vad vi än ska göra så är det alltid något som går emot oss! Det är heeelt galet!
Idag till exempel tänkte vi att vi verkligen skulle ta tag i slipningen och spacklingen i hallen och köket eftersom jag inte började jobba förrän halv 3 och Henkie var ledig hela dagen så hade vi ÄNTLIGEN lite tiiiiiid!!!
(Tid, denna dyra råvara!)
Jorå såaaattteeee... Vi plockade bort alla lösa grejer i köket och täckte över allt "fast" med diverse skit. Hängde upp lakan för ingången in till vardagsrummet så det inte skulle damma in  där... Mmm.
Plockade fram slipmaskinen och skulle köra igång. Då har den jäveln pajat.
Jag trodde jag skulle bli galen men försökte hålla mig i skinnet. Henkie började frenetiskt putsa väggen FÖR HAND (!!!) vilket jag snart fick honom att lägga ned... Då fick han istället för sig att han skulle skruva isär hela maskinen och se om han kunde laga... (Hehe, herr Persson, laga? fniss!) 

Vi båda höll god min ända till jag (AV MISSTAG) råkade trampa honom på foten ganska hårt. 
Henkie blev ursinnig och kallade mig både det ena och det andra som man gärna vill höra av den man älskar, och jag tog honom lite försiktigt i kinden. (Läs: klöste allt jag orkade med naglarna!). 
Efter det rådde en timmeslång tystnad. Henkie drog till Kupolen och köpte en ny slipmaskin.

Möttes i dörren innan jag skulle dra till jobbet.
"Förlåt"  "Förlåt"  "Jag älskar dig"   "Jag älskar dig me. Inte arg mer."   "Inte arg"  *Puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0