Jag veeet...

...jag har varit jättedålig på att uppdatera fastän jag varit ledig flera dagar sen vi kom hem. Men ni vet hur det är så här i juletider! Det finns så mycket att stå i! :) Just nu letar jag febrilt efter julklappar till nära och kära...*suck*

Halva dagen har jag spenderat i "Kupan". Faktiskt skönt att gå omkring ensam och kika. Jag har blivit rätt duktig på att försöka göra saker och ting i ett lugn (-are) tempo. Vanligtvis springer jag fram i 120 km/h fastän jag inte alls har bråttom. Framsteg - idag LUNKADE jag fram. :) *Grattis till mig*
Kroppen säger att jag stressar för mycket. Jag lyssnar!

Då har jag äntligen satt min fot på Gran Canaria för första gången i mitt liv. Mina fördomar har haglat över den ön tidigare och jag har helt enkelt inte velat åka dit förut! (Nu hade jag inte så mycket att säga till om då det inte var jag som valde resmålet.) Jag tror fördomarna uppstod någon gång under min karriär som reseledare.
Det snackades väldigt mycket om Grancanbland guiderna, både gott och ont.
Nu har jag ändå bara sett en liten del av ön. (Tycker inte det räknas när man åker genom ön med transferbussen.) Själva ön tycker jag är ganska ful. Ingen vacker natur direkt, förutom vid kusten. Ganska grått och trist.
Mogán var en gullig liten by. Några stora hotellkomplex, en liten (alldeles lagom) strand, inte ett "partyställe" i sikte och ett ganska litet utbud av restauranger. Perfekt för vårt resesällskap med andra ord!
Veckan var lugn och avslappnad. Lägenheten vi bodde i var över all förväntan! Superfräsch verkligen! En härlig stor terass med solsängar. Mmmm, I like!
På Susannes födelsedag väckte vi henne med frukost på sängen (såklart). Dagen fortsattes med paraplydrinkar vid poolen. :) Det känns alltid lika lyxigt att sitta under en palm och sörpla på en Pina Colada! :)
(Mer sånt i vardagen pleeease!)
Annars gick vi mest mellan poolen och mellan hotellet och havet. Pressa pressa pressa! När solen steker på skinnet trivs jag som bäst! (D.v.s. när alla andra klagar över att det är för varmt!) Som det är i Turkiet i mitten av juli, så ska det va när man är utomlands! :)
Veckan får i alla fall ett högt betyg! Tack alla inblandade!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0