Jag & Carina Berg

När senaste numret att Plaza ramlade ner i brevlådan fanns där en intervju med Carina Berg.
Jag kröp såklart ner i soffan med en kaffekopp och bläddrade igenom tidningen på en gång! :)
I intervjun får Carina frågan; Vad är ditt nyårslöfte 2009?
När jag läste hennes svar kände jag bara "shit, det där kunde jag ha sagt!". Det var som att hon tog orden från någonstans inuti mig och placerade dom i tidningen...


"-Jag ska bli bättre på konflikter. Men det är mitt livsprojekt. När jag blir förnedrad av en servitör eller när någon tränger sig före mig i en kö då tiger jag och blir förbannad. Låter det försura mitt inre.
Jag är väldigt känslig för stämningar, för andras stämningar också. Går jag in i ett rum känner jag direkt om det är någon som inte gillar mig. Och så vill jag inte göra något som kan skapa en dålig stämning."

Det kändes som att något föll på plats när jag läste hennes ord. Jag hade inte kunnat formulera det bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0