Dammar av en gammal skiva...

...och får så många gamla minnen i huvvudet plötsligt.
Cd´n som jag dammat av är en av Kurt Nielsen´s som jag fick av Theres en gång i tiden.
Det måste varit efter skolan på Mallorca. För då visste jag inte att Kurt existerade.

Jag minns så väl den gången jag upptäckte "My Street" för första gången. Jag låg i min halva av dubbelsängen (som jag delade men en dejlig danska!) och skulle sova. Tror det var efter nån fest... Stine hade inte kommit hem ännu, eller så kanske hon sov över hos någon annan måske...? ;) Genom väggarna ekade nån melodi som var helt underbar och fastän jag hade lagt mig för länge sedan blev jag tvungen att kliva upp och traskade ner i min pyjamas och tofflor 2 våningar ner till en lägenhet där dörren stod på vid gavel och hög musik strömmade ut i trapphuset. Där inne fanns Kim. Han gav mig en hel lektion i Kurt Nielsen! :) Efter det blev jag liksom frälst! Tack Kim! :)

Kommentarer
Postat av: Theres

Och här trodde jag att det faktiskt varit jag som öppnat upp dina ögon för den mannen och hans underbara stämma!:-) kan ge kim cred för my street kanske men jag fick dig att inse att han även gjort många fler bra sånger? Var det inte hack i din skiva sa du?

2008-12-18 @ 22:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0